چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

واکنش «معاون فرهنگی وزیر ارشاد» به رونمایی از «سند راهبردی چاپ»؛

احمدوند: «سند راهبردی» باید در دولت و توسط «وزارت ارشاد» تدوین و تنظیم شود/ دیگران می‌توانند در تدوین سند کمک کنند

یاسر احمدوند در نهمین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رونمایی از سند راهبردی چاپ ایران در سی‌امین نمایشگاه چاپ گفت: سند باید در دولت و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و تنظیم شود، اگر دیگران می‌توانند، در تدوین سند کمکی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنند، لازم است، نتیجه این اقدامات منتشر شود تا همه بتوانند آن را بررسی و ارزیابی کنند.

به گزارش سینماپرس، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته در مدت چهار روز از ۲۲ تا ۲۵ آذر در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. این دوره تفاوت‌هایی با دوره قبل داشت، چراکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند دوره قبل در این نمایشگاه فعال نبود. باید توجه داشت با اینکه چاپ یک صنعت است، اما متولی این صنعت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وزارت صمت تنها با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه فعالیت می‌کند.

در آیین افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته مسئولان وزارت صمت حضور پررنگی داشتند. در این آیین، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، منا ابروفراخ مدیرکل صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار وزارت صمت، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران حضور داشتند.

نکته قابل توجه، رونمایی از «سند راهبردی صنعت چاپ ایران» در این مراسم بود. این اقدام توسط برگزارکنندگان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته و وزارت صمت انجام شد؛ در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی صنعت چاپ در ایران است و برای تهیه این سند اقداماتی در سال ۱۳۹۲ انجام داده است.

بی‌اطلاعی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد از سند راهبردی چاپ

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا درباره چرایی غیبت این وزارتخانه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته با اشاره به اینکه در طول سال نمایشگاه‌های متعددی در حوزه چاپ برگزار می‌شود، گفت: چاپ صنعتی است که صنایع مختلف را شامل می‌شود و این صنایع نمایشگاه‌های مختلفی در طول سال دارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال در تعدادی از این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کند، البته این وزارتخانه نمی‌تواند هر سال در تمام این نمایشگاه‌ها شرکت کند؛ امسال در تعدادی نمایشگاه شرکت کردیم و سال آینده در تعدادی دیگر شرکت می‌کنیم. امیدواریم برگزاری این نمایشگاه‌ها به رشد و توسعه صنعت چاپ کمک کند.

برای اینکه سندی در جایگاه حاکمیتی استفاده شود و الزامی داشته باشد باید مجاری قانونی را طی کند

یاسر احمدوند در خصوص رونمایی از سند راهبردی صنعت چاپ ایران در نمایشگاه چاپ با تاکید بر بی‌اطلاعی از این سند، بیان کرد: سند باید در دولت و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و تنظیم شود، اگر دیگران می‌توانند، در تدوین سند کمکی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنند. لازم است، نتیجه این اقدامات منتشر شود تا همه بتوانند آن را بررسی و ارزیابی کنند.

به گفته او برای اینکه سندی در جایگاه حاکمیتی استفاده شود و الزامی داشته باشد باید مجاری قانونی را طی کند.

احمدوند افزود: امیدواریم پیشنهادها به دست ما برسد و بررسی کنیم. متنی را که قابل ابلاغ و تصویب باشد، حتما مسیر را طی خواهد کرد.

در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته ۵۳۰ شرکت داخلی و خارجی شامل ۴۵۶ شرکت داخلی و ۷۴ شرکت خارجی (عمدتا از چین) در فضایی به وسعت ۴۵ هزار مترمربع و هشت سالن جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند. بخش عمده شرکت‌کنندگان خارجی در این نمایشگاه از کشور چین هستند و نمایندگانی از ایتالیا و آلمان هم در سالن ۳۵ نمایشگاه حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.