شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

نگاهی به گیشه در روزهای پایانی آذرماه؛

از پیوستن «ویلای ساحلی» به «هتل» و ایفای نقش در «رونق نمایی گیشه» تا ول‌شدگی فضای تبلیغات ماهواره‌ای!

سالن سینما

سینماپرس: میزان مخاطبان سینما طی هفته گذشته کاهشی بود اما فیلم های گیشه‌پسند و بعضاً سخیف و عموما نه چندان مناسب خانواده‌ مسلمان ایرانی همچنان در صدر جدول فروش هستند و گویا مدیران و سیاست گذاران سینما از اینکه چنین تولیداتی ملاک اصلی بفروشی سینماها شده راضی هستند و به همین علت هیچ تدبیری برای تغییر این وضعیت ندارند.

به گزارش سینماپرس «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی طی هفته اخیر تنها ۱۲ قطعه بلیت فروخت تا کم مخاطب ترین فیلم هفته باشد. «شماره ۱۰» حمید زرگرنژاد با فروش ۱۳۲ بلیت دومین فیلم کم مخاطب هفته شد و «خورشید آن ماه» به کارگردانی ستاره اسکندری که از جمله فیلم های جدید ناوگان اکران است تنها با تعداد ۱۴۰ مخاطب در سراسر کشور توانست لقب سومین فیلم کم رمق هفته را از آن خود کند!

در راستای استقبال اندک مردم از فیلم های روی پرده با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۲ جمعه بیست و چهارم آذرماه «زنبور کارگر» افشین صادقی تنها با تعداد ۱۶۴ مخاطب در سراسر کشور چهارمین فیلم کم مخاطب هفته بود و «ستاره بازی» هاتف علیمردانی نیز تنها توانست ۱۸۳ نفر را مجاب به حضور در سالن های سینما کند. «هولیا» مرتضی آتش زمزم هم با اینکه ۳۹ سانس اکران در هفته داشت تنها توانست ۴۹۵ قطعه بلیت به فروش برساند؛ نکته قابل تأمل اینجا است که گویا مدیران سازمان سینمایی چشم خود را روی این میزان فروش فاجعه بار بسته اند و تنها دلخوش به فروش بالای فیلم های مبتذل هستند!

«چرا گریه نمی کنی؟» علیرضا معتمدی علیرغم تمام پروپاگاندای رسانه ای اش تنها توانست حدود ۱۶۰۰ نفر را مجاب به خرید بلیت کند و «سرهنگ ثریا» لیلی عاج نیز تنها حدود ۲۱۰۰ مخاطب داشت! و «اخت الرضا» سید مجتبی طباطبایی توانست ۲۲۰۰ نفر را مجاب به خریداری بلیت کند؛ «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان نیز فقط حدود ۲۵۰۰ قطعه بلیت فروخت.

از سوی دیگر «هتل» مسعود اطیابی با حدود ۳۰۳ هزار نفر مخاطب همچنان یکه تاز گیشه سینماها بود؛ «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری که انتقادات تندی نسبت به آن وجود دارد تنها ۲۱۴ هزار مخاطب داشت؛ «بچه زرنگ» ۸۱ هزار قطعه بلیت فروخت و «فسیل» کریم امینی با ۶۶ هزار مخاطب چهارمین فیلم پرفروش هفته شد.

یکی از نکات مهمی که مدیران و حراست وزارت ارشاد و سازمان سینمایی چشم خود را روی آن بسته اند تبلیغات انبوه فیلم های سینمایی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان است که پیش از این ممنوع اعلام شده بود؛ دلیل عدم برخورد مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی با تهیه کنندگان این فیلم ها که اغلب تبلیغات انبوهی در شبکه ها مبتذل و سخیفی مانند «جم» دارند روشن نیست و جالب اینجا است که با تمام این تبلیغات انبوه باز هم میزان مخاطبان سینما به شدت کاهشی است!

«ورود و خروج ممنوع» که یکی دیگر از فیلم های به اصطلاح کمدی تازه اکران شده است حدود ۶۳ هزار مخاطب داشت و «جوجه تیغی» مستانه مهاجر نیز حدود ۳۴ هزار بلیت فروخت. «مسافری از گانورا» سیداحمد علمدار که یکی دیگر از انیمیشن های تازه اکران شده است نیز مخاطبانی در حدود ۲۲ هزار نفر داشت که رقمی ناچیز محسوب می شود. «نارگیل۲» ۱۸ هزار قطعه بلیت فروخت و «حدود ۸ صبح» منوچهر هادی نیز حدود ۱۲ هزار مخاطب را به سالن های سینما کشاند. «سلفی با رستم» حسین قناعت و «ضد» امیرعباس ربیعی نیز به ترتیب مخاطبانی در حدود ۱۱ و ۹ هزار نفر داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.