دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

با صدای «بهروز رضوی»؛

«قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» شنیدنی شد

جمهوری اسلامی ایران

سینماپرس: کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با صدای بهروز رضوی و محشای قانون اساسی در ۱۴ جلد، تولید شد.

به گزارش سینماپرس، همزمان با روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ۱۲ آذرماه و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، شبکه رادیویی ایرانصدا از دو اثر فاخر رسانه ملی که با همکاری پژوهشکده شورای نگهبان به صورت گویا تولید شده است، رونمایی کرد.

این مراسم با حضور اعضای شورای نگهبان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان، آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت، هادی طحان نظیف حقوقدان شورای نگهبان و جمعی دیگر از مسئولین کشوری و جمعی از مدیران معاونت صدا در محل پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شد.

با هدف ترویج و پاسداشت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از کتاب گویایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با صدای بهروز رضوی به همراه محشای قانون اساسی (تشریح یکایک اصول میثاق ملی مردم ایران) تولید شده در پایگاه کتاب گویای ایرانصدا رونمایی شد.

در بخشی از این مراسم از دست اندرکاران این رویداد علمی تقدیر و تجلیل به عمل آمد؛ از بهروز رضوی که متن کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با صدای این پیشکسوت رادیو به بهره برداری رسید. از سیدحسین حسینی که با بیان هنرمندانه اش کتاب محشای قانون اساسی را شنیدنی‌تر کرد و سودابه آقاجانیان که هنرمندانه متن کتاب قانون اساسی و کتاب محشای قانون اساسی را شنیدنی کرد تقدیر و قدردانی شد. همچنین از همت والای مهدی شاملو مدیر ایرانصدا و سارا عشقی نیا تهیه کننده این اثر فاخر تقدیر و تجلیل شد.

بهروز رضوی در صحبت کوتاهی گفت: برای من قرائت این مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار است و امیدوارم جزو وظایف ملی و میهنی مورد قبول واقع شود.

عباسعلی کدخدایی، رئیس پژوهشکده مجموعه شورای نگهبان و عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر اینکه این امر در راستای ترویج قانون اساسی و قانون عمومی انجام گرفته است، گفت: یکی از بخش‌هایی که با توجه به تلاش‌های مختلفی که صورت گرفته مغفول واقع شده و حق مطلب ادا نشده و ما به نقطه مطلوب نرسیده ایم؛ اینکه قانون عمومی را دور از دسترس عموم نگه داشته ایم و در کشور رواجی نداشته است. متاسفانه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشکده برنامه‌های لحاظ شد، اما موثر نبود. از همکاران در صدا و سیما و معاونت صدا که در این جهت گام برداشتند تا برخی از متون قانون اساسی به صورت صوتی در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد، تشکر می‌کنم، کار نویی و تاکنون در کشور انجام نگرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.