شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

«فریده دریامج» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مدیران سینمایی فقط وعده رفع بحران معیشتی سینماگران را می‌دهند و به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند

فریده دریامج

سینماپرس: فریده دریامج بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت وخیم معیشتی سینماگران گفت: فقدان شایسته سالاری در سینما بیداد می کند؛ واقعیت این است خیلی از افرادی که توانایی و سواد دارند خانه نشین شدند و در عوض بعضاً افرادی مرتب سر کار هستند که نه پیشینه قوی در سینما دارند و نه سواد این کار را؛ این ها همه دردهایی است که کام هنرمندان را تلخ کرده است.

بازیگر فیلم های سینمایی «ناهید» و «خاله سوسکه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آیا برای یک بار هم که شده مدیران و مسئولان فرهنگی و سینمایی نباید از خودشان سوأل کنند که این هنرمندان بیکار و خانه نشین باید چگونه زندگی خود را بگذرانند؟ آیا این ها کرایه خانه ندارند؟ آیا این ها خانواده ندارند و خرج زندگی خود و عزیزان شان را نباید تأمین کنند؟ آیا این ها خورد و خوراک ندارند؟

وی سپس با بیان اینکه هنرمندان سرمایه های عظیم فرهنگی ممکلت هستند اظهار داشت: این وظیفه متولیان سینمایی و فرهنگی است که در تمامی امور به فکر هنرمندان باشند. آن ها باید پیگیر وضعیت بغرنج به وجود آمده در سینمای کشور باشند. آن ها باید تدبیری برای رفع بحران معیشتی سینماگران داشته باشند و به آن ها مدد و یاری برسانند. مدیران سینمایی باید اندکی پیگیر تأسیس صندوق بیمه بیکاری و... باشند اما افسوس و دریغ که فقط وعده می‌دهند و به وعده های خود عمل نمی‌کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: این روا نیست که یک سینماگر پیشکسوت بعد از سال ها کار برای اعتلای فرهنگ و هنر این کشور عزیز برود و در اسنپ و یا سایر تاکسی های اینترنتی کار کند یا در خیابان مسافرکشی کند! چه کسی باید به فکر این ها باشد؟

بازیگر فیلم های سینمایی «گیلانه» و «ترانزیت» تأکید کرد: باعث تأسف است که این همه دستگاه و نهاد عریض و طویل مرتبط با سینماگران و هنرمندان تاکنون به هیچ دردی نخورده اند! واقعاً نمی دانم بود و نبود این همه دستگاه و ارگان به چه دردی می خورد وقتی روز به روز وضعیت معیشتی هنرمندان بد و بدتر می‌شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه به جایی نرسد فریاد است! من واقعاً متأسفم که بچه های سینما و رادیو و تئاتر همه مظلوم واقع شده‌اند. البته در این میان تئاتری ها مظلوم ترند به نحوی که حتی پول مختصرشان را هم دریافت نمی کنند و این اتفاق خیلی تلخ و ناراحت کننده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.