سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

«پرند زاهدی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

سیاست‌های غلط در سینما بیداد می‌کند/ در اغلب فیلم‌های کمدی شوخی‌های رکیک پایین تنه‌ای وجود دارد!

نگار نیکخواه آزاد و آشا محرابی در فیلم تلویزیونی «آلونک» به کارگردانی پرند زاهدی

سینماپرس: پرند زاهدی بازیگر سینما و تلویزیون که مدت ها است در بیکاری به سر می برد گفت: من مدت ها است با سینما قهرم؛ با قوانین نانوشته و برخوردهای سلیقه ای و نگاه های بعضاً فناتیکی که در سینما وجود دارد نیز قهرم و اصلاً نمی خواهم و دوست ندارم که در این فضای عجیب کار کنم.

بازیگر فیلم های سینمایی «گارد ویژه» و «اسکادران عشق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفم که در اغلب فیلم‌های کمدی شوخی‌های رکیک پایین تنه‌ای وجود دارد. متأسفم که مردم کشورمان وقتی به تماشای یک فیلم کمدی می روند باید با این شوخی های مبتذل دم دستی بخندند. من که واقعاً خجالت می کشم به سینما بروم و این شوخی های زشت را ببینم و بشنوم و بعد هم سرم را بلند کنم و در صندلی های اطراف خودم به چشم مردم نگاه کنم!

وی در همین راستا ادامه داد: بابت همین اتفاق حتی سال ها است برای تماشای فیلم ها به سینما نرفته ام چرا که مطمئن هستم فیلم خوب و قابل تأملی در آن ساخته نمی شود. فقط اخیراً به دعوت مستانه مهاجر دوست خوبم بابت تماشای «جوجه تیغی» به سینما رفتم که کار خوبی بود و حداقل در آن از شوخی های رکیک خبری نبود.

زاهدی متذکر شد: سیاست های غلط در سینما بیداد می کند. من که خودخواسته کار در سینما را کنار گذاشتم اما مطمئن هستم اگر خودم هم این کار را نمی کردم شرایط باعث می شد کار را کنار بگذارم.

این سینماگر با تأکید بر اینکه من در تمام طول عمرم سر سوزنی حمایت از هیچ ارگان و نهادی نگرفتم اظهار داشت: تمام وقت و انرژی من همواره صرف این شد که فقط با مسئولان این نهادها سر و کله بزنم. بنده هرگز حمایت نشدم اما تا توانستند جلویم را سد کردند. این اتفاق باعث شد که از ۶ سال پیش که آخرین کتابم چاپ شد تا امروز کار دیگری نکنم و از سال ۱۳۹۱ هم به طور کل در حوزه تصویری کاری نداشتم.

این بازیگر که علاوه بر حرفه اصلی خود سابقه فیلمسازی هم دارد تأکید کرد: من پیش از این برای تولید فیلم خودک اقدام کردم و پروانه ساخت هم گرفتم اما آنقدر مسیر دشوار و فرسایشی است که کم آوردم و عطای این کار را به لقایش بخشیدم چرا که وضعیت سینمای ما به گونه ای است که اصولاً از فیلمسازان مستقل حمایتی صورت نمی گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.