چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

دست پُر «وزارت ارشاد» در «بودجه سال ۱۴۰۲ هجری‌شمسی»؛

معاون توسعه وزیر ارشاد: کلیات برنامه «وزارت ارشاد» طی مذاکرات کارگروه ملی تبصره ۱۸ به تصویب رسید

دولت سیزدهم؛ بودجه؛ برنامه

سینماپرس: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کلیات برنامه اشتغال فرهنگی و خلاق در کارگروه ملی تبصره ۱۸ به تصویب رسیده است.

به گزارش سینماپرس، سید محمود اسلامی پس از شرکت در نشست کارگروه تخصصی ملی تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که در معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد، با تأکید بر ضرورت توسعه کسب و کارهای فرهنگی و خلاق، اظهار کرد: کلیات برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مذاکرات کارگروه ملی تبصره ۱۸ به تصویب رسید.

وی با تأکید بر قدرت فرهنگ در تولید ثروت ملی و توسعه اشتغال و کارآفرینی؛ افزود: راهبرد اصلی این برنامه تقویت رشد اقتصادی اشتغالزا و تحرک بخشی بازار فرهنگ، هنر و رسانه است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باور داریم تحقق این راهبرد از طریق بیشینه‌سازی سهم اشتغال فرهنگی و خلاق، نه تنها زیرساخت صنایع فرهنگی کشور را مهیا می‌سازد؛ بلکه موجبات رشد نوآوری در سطوح دیگر صنایع را نیز فراهم خواهد آورد.

اسلامی با بیان اینکه این امر مستلزم اتخاذ رویکردی نوین در سطح برنامه‌ریزی کشور است تا اهمیت اقتصاد فرهنگ را در چشم‌انداز اقتصاد بدون نفت لحاظ کنند؛ خاطرنشان کرد: پنج بسته تأمین تسهیلات حمایت از ایجاد و تثبیت فرصت‌های شغلی فرهنگی و خلاق در این برنامه با توجه به مزیت‌های منطقه‌ای و توزیع استانی پیش‌بینی شده است. این پنج بسته حمایتی با تمرکز بر رشد و توسعه صنعت سینما؛ صنعت بازی‌سازی؛ صنعت رسانه و تبلیغات؛ صنعت چاپ؛ نشر و تولید محتوا و نیز صنایع هنری تدوین شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد با تخصیص مناسب اعتبارات؛ اجرای برنامه توسعه اشتغال فرهنگی و خلاق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ بهنگام و با شتاب آغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.