چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

«هوشنگ توکلی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

همه نهادهایی که در ارشاد یا خارج از آن مبادرت به تولید فیلم می‌کنند ناقص هستند و نیروهای ضعیفی آن‌ها را مدیریت می‌کنند

هوشنگ توکلی؛ محمد خزاعی؛ امیرحسین شریفی؛ ابوالقاسم طالبی؛ فلسطین؛ تجمع هنرمندان در موزه هنرهای معاصر

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: تمامی نهادها، سازمان ها و ارگان های تولیدکننده فیلم باید در ذیل یک چتر واحد گردهم جمع شوند و با اتحاد و انسجام سینمای کشور را با استراتژی درست به سمت اهداف کلان نظام هدایت کنند.

کارگردان سریال های تلویزیونی «مدرس» و «پدر» در خصوص چرایی عدم تولید آثار فیلم و سینمای استراتژیک در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: تمامی نهادها، سازمان ها و ارگان های تولیدکننده فیلم باید در ذیل یک چتر واحد گردهم جمع شوند و با اتحاد و انسجام سینمای کشور را با استراتژی درست به سمت اهداف کلان نظام هدایت کنند؛ ما امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند هم افزایی و هم گرایی میان نهادهای متولی تولید فیلم در کشور هستیم. علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی و نهادهای تابعه آن، ما حداقل ۲۰-۳۰ نهاد تولید فیلم مستقل از ارشاد داریم. به عقیده بنده همه نهادهایی که در ارشاد یا خارج از آن مبادرت به تولید فیلم می کنند ناقص هستند و نیروهای ضعیفی آن ها را مدیریت می کنند. برای رسیدن به هدف منطقی تر باید هم افزایی و هم گرایی شود و همه دور یک میز بنشینند و دغدغه های شان را بگویند تا بشود از درون آن به نتیجه مثبت رسید.

وی یادآور شد: مدیران بالادستی فرهنگی و هنری کشور از دیرباز تا امروز تمام خواسته شان این بوده که در حوزه سینما به یک ایده آل برسیم. ایده آل سینما در جمهوری اسلامی ایران هم رسیدن به سینمای استراتژیک است. سینمایی که در آن آثار با ارزش خلق شود. اما افسوس که تا این لحظه این نیت هیچ گاه به سرانجام نرسیده است و دلیل آن هم بی شک این بوده که هر نهاد و ارگانی دوست داشته به صورت مستقل عمل کند.

توکلی خاطرنشان کرد: ما شاید در طول تاریخ سینما تنها یکی دو فیلم را شاهد بودیم که به نتیجه‌های کوچکی رسیدند این در حالی است که کلیت سینمای ما باید در راستای اهداف و سیاست گذاری های کلان کشور باشد. ما نباید در سینمای به صورت باری به هر جهت و صرفاً در راستای کسب منافع اقتصادی مبادرت به تولید فیلم کنیم.

این سینماگر با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی ضرورت توجه به تولید فیلم های استراتژیک بیش از هر زمان دیگری احساس می شود تصریح کرد: ما امروزه با اطلاعات غلطی که از طریق رسانه های جهانی متصل به صهیونیسم مخابره می کنند روبرو هستیم. در واقع ما تحت ستم قرار داریم. در حوزه تبلیغات و رسانه و سینما هیچ گاه نگذاشتند ما به موفقیت دست پیدا کنیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «زادبوم» و «ماه وش» در پایان این گفتگو افزود: مسئولان بالادستی باید این موضوعات را جدی بگیرند و با مشورت کسانی که توان این کار را دارند به مرامنامه و شرح وظایفی برسند در غیر این صورت کارهای دیگر هیچ فایده ای ندارد. همه ما باید آگاه باشیم که کارهای کوچک که این طرف و آن طرف شده کافی نیست و ما را سخت به نتیجه می رساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.