جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

کارگردان «بچه زرنگ»:

تلاش کردیم تا داستان طوری انتخاب و طراحی شود که پاسخگوی نیازهای امروز کودک و نوجوان باشد

انیمیشن بچه زرنگ

سینماپرس: کارگردان انیمیشن سینمایی بچه زرنگ گفت: خداراشکر مخاطب به سینمای انیمیشن اعتماد کرده است و در این چند سال هم شاهد رشد کیفی انیمیشن‌های ایرانی بوده‌ایم.

به گزارش سینماپرس، بهنود نکویی کارگردان انیمیشن سینمایی بچه زرنگ درباره فرآیند ساخت این پویانمایی گفت: فرآیند شکل‌گیری، ساخت و خلق انیمیشن بچه زرنگ یک فرایند جمعی و استودیویی است که تقریبا همه مراحل آن با مشارکت و نظر جمع در ساختار و سازکار استودیو انجام شد. در مورد انتخاب سوژه و فیلمنامه، ساختار هنرپویا به این صورت است که ایده‌هایی که برایشان ارسال می‌شود را بررسی می‌کنند و سپس در چند مرحله تلاش می‌شود تا ایده مورد نظر به خواسته و سیاست‌های محتوایی استودیو نزدیک شود.

وی ادامه داد: در انیمیشن سینمایی بچه زرنگ، استودیو هنرپویا به دنبال این بوده است تا بتواند در کنار سرگرم کردن بچه‌ها که شاید کارکرد اول سینما هم هست، مفاهیم آموزنده‌ای مثل موضوعات حفظ و احترام به محیط زیست و مسائلی مهمی از این دست را در قالب داستانی از جنس ارتباط بین انسان و حیوانات در جنگل که همیشه برای مخاطب بخصوص مخاطب کودک و نوجوان جذاب بوده، بیان کند.

نکویی افزود: ما در استودیو تلاش کردیم تا داستان، طوری انتخاب و طراحی شود که از نظر جذابیت‌های بصری و ویژگی‌های محتوایی بتواند پاسخگوی نیازهای امروز کودک و نوجوان باشد.

بهنود نکویی در پاسخ به این سوال که چطور تصمیم گرفتید صدای شخصیت ببر را به آقای حاج عبداللهی بسپارید، بیان کرد: همه ما خاطره خیلی خوبی از شخصیت‌های سریال پایتخت، خصوصا کاراکتر رحمت با بازی درخشان هومن حاجی‌عبداللهی داریم، پس این خیلی طبیعی بود که وقتی می‌خواهیم گویش مازندرانی را برای ببری در نظر بگیریم، ناخودآگاه ذهن همه در استودیو به سمت سریال خوب پایتخت برود.

وی ادامه داد: نظرم بر این است که در سریال پایتخت حاجی عبداللهی بازی خیلی خوبی داشت و از طرفی دیگر تسلطش بر گویش مازندرانی عالی و درجه یک بود، لذا با توجه به سابق موفقی که او در زمینه صداپیشگی و دوبله داشت، از ابتدا به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مورد نظر ما برای صداپیشگی شخصیت ببری انتخاب شد. بعد از حضور آقای شیخ‌زاده به عنوان مدیر دوبلاژ در پروژه، انتخاب حاج عبدالهی به عنوان صدای شخصیت ببر مطرح شد و او هم از این پیشنهاد استقبال کرد. در نهایت اولین صدایی که ضبط شد، صدای ببری با دوبله هومن حاجی‌عبداللهی بود که خداراشکر به بهترین شکل هم اجرا شد.

نکویی درپاسخ به این سوال که بچه زرنگ از زمان اکرانش تاکنون با اکران موفقی همراه بوده و نظر شما در این رابطه چیست؟ بیان کرد: مساله اکران در ساختار گروه هنرپویا، از جمله موضوعاتی است که تهیه‌کننده نسبت به آن تسلط بیشتری دارد و سوالات این حوزه را باید از او پرسید، اما بلاخره در این سال‌ها انیمیشن در جدول فروش فیلم‌های سینمایی جایگاه خوبی داشته است و توانسته در خیلی از موارد رتبه بالای جدول فروش را داشته باشد.

وی ادامه داد: خداراشکر مخاطب به سینمای انیمیشن اعتماد کرده است و در این چند سال هم شاهد رشد کیفی انیمیشن‌های ایران بوده‌ایم، گروه هنرپویا هم در تجربه دو اکران گذشته خود توانسته بود به لطف خدا رکوردهای خوبی از آمار فروش را بدست بیاورد و همچنان هم پرمخاطب‌ترین انیمیشن‌های سینمای ایران، آثار قبلی هنرپویا هستند. این تجربه‌های ارزشمند به همراه برنامه‌ریزی چندین ماهه و دقیقی که انجام شده و کمپین خوبی که برای تبلیغات درنظر گرفته شده بود، این نوید را می‌داد که باز هم بتوانیم رکوردشکنی کنیم و شروع خوبی در اکران داشته باشیم که به لطف خدا تا الان هم اینچنین بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.