سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

«علی مهام» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

باید «سینما» وارد «میدان تبیین» شود و فیلم‌هایی را با فیلمنامه‌های جدید و تکنولوژی‌نوین بسازد که اثرگذار باشد/فیلم‌های سینمایی هرگز نباید شعاری و گل درشت باشند!

علی مهام

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در آستانه جشنواره فیلم فجر در خصوص لزوم مبارزه با استکبار جهانی در سینما گفت: مبارزه با استکبار جهانی در سینما نیازمند حمایت ویژه از افراد مستعد، فکرهای نو، اختصاص بودجه کافی و عملکرد جهادی مدیران است اما متأسفانه ما روی این موضوع متمرکز نشده‌ایم.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» و «بازی نقاب ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید باید به هر کاری که جزو ایدئولوژی های انقلابی و دینی ما است توجه ویژه شود. ما به خوبی مستکبران را می شناسیم و استکبارستیزی جزو ایدئولوژی های ما است. امروزه استکبار آمریکا با شیوه و روش های متفاوت در دنیا وجود دارد و دست از سر کسی برنمی دارد.

وی تأکید کرد: بدیهی است که باید فیلم های سینمایی متعدد در خصوص مقوله استکبار ساخته شود البته با روش و شیوه های نوین که بتواند بخش جوان جامعه را نیز به سمت خود جذب کند. ما امروزه باید به شکل دیگری مبارزه کنیم! دیگر روش های قدیم جواب نمی دهد امروز با گسترش اینترنت و ماهواره ها و پلتفرم ها و فضای مجازی باید شکل و شیوه مبارزه با استکبار نیز تغییر کند.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «آتش سرد» و «شب بیدار» خاطرنشان کرد: مستکبران خاورمیانه را منبع درآمد خود می دانند و ما باید به صورت جهادی روی این کار متمرکز شویم و با انجام کار فرهنگی در دهان آن ها بکوبیم. باید برای نسل جدید که آگاهی ندارد تولید کار فرهنگی کنیم تا مستکبران جهان مانند انگلیس و آمریکا و روسیه را بشناسند. باید سینما وارد میدان تبیین شود و فیلم هایی را با فیلمنامه‌های جدید و تکنولوژی نوین بسازد که اثرگذار باشد.

این سینماگر تأکید کرد: فیلم های سینمایی هرگز نباید شعاری و گل درشت باشند. متأسفانه ما الآن اگر گاهی کاری هم می کنیم با شیوه های کهنه است. اگر بخواهیم مستقیم آمریکا را بکوبیم عده ای می گویند برای چه باید این کار را بکنیم و ممکن است عده ای علیه این کار جبهه بگیرند. باید زیرپوستی این کار را بکنیم و این برای کشورمان لازم است.

مهام متذکر شد: همیشه بدبختی ما سر انگلیس و آمریکا بوده؛ اگر کشور ما امروزه این همه تحریم شده عامل اصلی اش آمریکا است! اسرائیل عددی نیست و یک دست نشانده است. مدیران فرهنگی و سینمایی ملزم هستند که بودجه کافی برای تولید این قبیل آثار اختصاص دهند. مدیران نباید بیش از این تعلل کنند. نمی شود مدام اتاق فکر و جلسه تشکیل بدهید اما پولی خرج نکنید! از این جلسات بدون خرج کردن پول هیچ ثمر و عایدی حاصل نمی شود.

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: همان قدر که از شبکه‌هایی مانند من و تو و ایران اینترنشنال حمایت می شود باید مدیران فرهنگی از سینما و تلویزیون نیز حمایت کنند. رهبری بارها فرموده اند که باید از فضای مجازی و تکنولوژی نوین درست استفاده شود اما مدیران به فرمایشات معظم له توجهی ندارند. با وعده دادن کار درست نمی شود و مدیران باید فکرهای نو را وارد میدان کنند تا ان شاالله با کمک باری تعالی اتفاقات نیکی در راستای مبارزه با استکبار جهانی رقم بخورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.