پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

مدیرعامل باشگاه فیلم سوره:

مهم‌ترین قسمت فیلم کوتاه «سرباز» که «مرحوم میراحمدی» در آن ایفای نقش کردند بازسازی چهره «شهید ابومهدی المهندس» بود

آرش میراحمدی؛ شهید ابومهدی المهندس

سینماپرس: مدیرعامل باشگاه فیلم سوره گفت: برای ایفای نقش شهید ابومهدی المهندس مرحوم آرش میراحمدی شباهت کاملی داشت و بسیار با اشتیاق زیادی در این فیلم حضور پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدجواد موحد مدیرعامل باشگاه فیلم سوره، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا با اشاره به ایفای نقش شهید ابومهدی المهندس توسط آرش میراحمدی در فیلم کوتاه «سرباز» گفت: ما در باشگاه سوره گعده‌ای داریم که مجموعه‌ای از هنرمندان حوزه فیلم‌سازی در آنجا فعالیت می‌کنند؛ وقتی شهادت حاج قاسم اتفاق افتاد ما چندین جلسه برگزار کردیم و تصمیم گرفته شد که یک فیلم کوتاه برای سالگرد شهید سلیمانی تهیه و تولید کنیم و از دل همان جلسات ایده کاری به نام سرباز بیرون آمد.

وی افزود: این فیلم در واقع زاویه نگاه دست حاج قاسم از لحظه حضورشان در موقعیت‌های مختلف تا لحظه به شهادت رسیدن حاج قاسم بود. عکسی از دست حاج قاسم که در آن زمان بسیار دیده شد، ایده اصلی کار ما بود که باعث تولید فیلم سرباز شد.

موحد ادامه داد:‌ شاید مهم‌ترین قسمت این فیلم که مرحوم میراحمدی در آن ایفای نقش کردند، بازسازی چهره شهید ابومهدی المهندس بود؛ در صورتی که ما چهره‌های دیگری همچون بازسازی چهره شهید عماد مغنیه و سید حسن نصرالله را داشتیم. برای ایفای نقش شهید ابومهدی مهندس مرحوم میراحمدی که شباهت زیادی هم داشتند، با رغبت و اشتیاق زیادی حضور پیدا کرد.

وی اظهار کرد: مرحوم میراحمدی نگرانی‌ای از حضور و ایفای نقش در این فیلم نداشت. آرش میراحمدی بسیار خوش برخورد همانند همان مدلی که در کارهای تلویزیونی از وی دیده‌ایم، برخورد می‌کردند و ما از کار کردن با ایشان لذت بردیم.

گفتنی است مرحوم آرش میراحمدی بیشتر به واسطه بازی در مجموعه‌هایی مانند «خنده‌بازار» و «محله گل‌وبلبل» به عنوان یک بازیگر طنز شناخته شد اما او در سال ۹۹ در فیلم کوتاه «سرباز» از تولیدات باشگاه فیلم سوره، در روایتی از زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نقش شهید ابومهدی المهندس (از فرماندهان حشدالشعبی عراق که به همراه حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید) ایفای نقش کرده بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون روز گذشته بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.