سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

فرید قبادی:

در «رادیو» با پدیده‌ای به نام «میکروفن» مواجه هستید که شاید همان کارکرد «لنز» و «دوربین» را در سینما و تلویزیون دارد

فرید قبادی در نشست خبری فیلم سینمایی سینما متروپل

سینماپرس: بازیگر مجموعه «مظنونین همیشگی» رادیو نمایش گفت: اعتراف می‌کنم بعد از این همه سال تجربه بازیگری روز اول از میکروفن رادیو ترسیده بودم.

به گزارش سینماپرس، نمایش رادیویی «مظنونین همیشگی» رادیو نمایش بر اساس رمان «خانه عنکبوت» مجموعه‌ای چهار جلدی به قلم صالح مرسی از نیروهای دستگاه اطلاعات مصر در زمان جمال عبدالناصر است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جهان عرب است. نویسنده در این مجموعه توام با داستان‌های واقعی و مستند به موضوع نفوذ در موساد می‌پردازد. این مجموعه ساعت ۲۳:۳۰ و تکرار روز بعد آن ساعت ۵:۳۰ پخش می‌شود.

فرید قبادی، بازیگر مجموعه «مظنونین همیشگی» درباره شخصیت رأفت الهجان که به دستگاه جاسوسی موساد نفوذ می‌کند، گفت: رأفت الهجان شهروند مصری است، که برای به دست آوردن اطلاعات وارد اسرائیل می‌شود. او در بین مقامات مهم رژیم صهیونیستی نفوذ می‌کند و اطلاعات مهمی را در روزهای حساس به مصر می‌دهد.

قبادی در پاسخ به این سوال که چقدر با اصل اثر رمان «خانه عنکبوت» آشنا هستید، افزود: رمان را نخواندم، ولی اطلاعات جسته گریخته‌ای درباره کتاب دارم. «خانه عنکبوت» رمان موفقی است و ترجمه خوبی شده است. اساساً قصه‌های اطلاعاتی، ضد اطلاعاتی و جاسوسی ماجراجویی و هیجان دارند. این قصه‌ها برای من و شما خواننده جذاب است، ولی برای کسی که درگیر جاسوسی است، پر از استرس است. من فکر نمی‌کنم بتوانیم حال کسی را که در بطن ماجراست، درک کنیم؛ کسی که در یک قدمی افشای هویت واقعی‌اش است و با خطر زندگی می‌کند.

بازیگر مجموعه «مظنونین همیشگی» با بیان اینکه بازی کردن در نقش‌های جاسوسی خیلی سخت است، بیان کرد: بازیگر مجبور است از قوه تخیلش یا اطلاعاتی که در آثار وجود دارد استفاده کند؛ چون اینجور تجربه‌ها از تجربه زیسته ما خارج است. حتی گفتگو و ارتباط داشتن با این افراد غیر ممکن است. بیشتر اوقات از بعضی از افراد که در مشاغل حساس مشغول بکار هستند می‌شنوم که با دیدن فیلم‌ها و سریال‌ها می‌گویند کِی این اتفاق در کار ما افتاده است! این موضوع بخاطر دوری و عدم دسترسی ما به آن حرفه است.

وی در پاسخ به این سوال که از بین بازی در تئاتر، سینما، تلویزیون و نمایش‌های رادیویی کدام کار سخت‌تر است؟ توضیح داد: هر کدام از این گونه‌ها ویژگی‌ها و سختی‌های خودش را دارد. شما در رادیو با پدیده‌ای به نام میکروفن مواجه هستید، که شاید همان کارکرد لنز و دوربین را در سینما و تلویزیون دارد. ولی کارکرد میکروفن از این جهت حساس‌تر و سخت‌تر است، که برای دوربین مدیری به اسم مدیر فیلمبرداری وجود دارد؛ او همه چیز را کنترل می‌کند و با شما هماهنگ می‌شود. اما در رادیو فقط خودت و میکروفن هستی، که کار سختی است. تئاتر، سینما و تلویزیون هم سختی‌های خودش را دارد.

قبادی با بیان اینکه بعد از مدتی تجربه بازیگر به کمکش می‌آید، تا با گونه‌های مختلف کنار بیاید، گفت: اعتراف می‌کنم بعد از این همه سال تجربه بازیگری روز اول در رادیو ترسیده بودم. من واقعاً از میکروفن ترسیده بودم. ولی آقای محرابی و بازیگران با تجربه کمک کردند و فکر می‌کنم از پس نقش برآمدم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.