سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

در سی‌ویکمین جشنواره دوسالانه فیلم‌ «گلدن پاندا»؛

«یدو» نامزد دریافت دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌برداری در بخش «درام تلویزیونی» شد

فیلم سینمایی «یدو»

سینماپرس: فیلم سینمایی «یدو» و پویانمایی «جایگزین» نامزد دریافت جایزه از سی‌ویکمین جشنواره دوسالانه فیلم‌ «گلدن پاندا» (پاندای طلایی) سال ۲۰۲۳ کشور چین شدند.

به گزارش سینماپرس، «یدو» از تولیدات مشترک کانون و بنیاد سینمایی فارابی و «جایگزین» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

فیلم سینمای «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و فیلم‌برداری مرتضی نجفی، نامزد دریافت دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌برداری شد. «یدو» قرار است با ۲۵ فیلم دیگر در بخش «درام تلویزیونی» رقابت کند.

همچنین پویانمایی «جایگزین» به کارگردانی عبدالله علیمراد نیز نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن است. «جایگزین» با ۱۵ فیلم کوتاه پویانمایی(انیمیشن) دیگر از کشورهای چین، قزاقستان، روسیه، فنلاند، فرانسه، آرژانتین و آمریکا به رقابت خواهد پرداخت.

آثار راه یافته به بخش مسابقه این دوره از جشنواره «گلدن پاندا» در چهار رشته سینمایی، درام تلویزیونی، مستند و پویانمایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

هدف از برگزاری این جشنواره انتخاب آثار ارزشمندی است که ارزش‌های والای انسانی را برجسته می‌کند و روابط بین آن‌ها را تعمیق می‌بخشد. آثاری که درک متقابل بین انسان‌ها را ترویج می‌کند.

«ژانگ ییمو» که برنده اولین جایزه گلدن پاندا در نخستین دور این جشنواره بود، امسال ریاست هیات داوران را بر عهده دارد. این کارگردان به‌نام چینی نماینده پنج نسل از کارگردانان است و فیلم‌های او جایگاه مهمی در تاریخ سینمای چین دارند.

سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌ «گلدن پاندا» در روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ (۱۹ و ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳) در شهر چاندو ایالت سیچوان چین برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.