یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

با صدای «فرهاد قائمیان»؛

«سیره و سرگذشت امام موسی صدر» در ایران‌صدا شنیدنی شد

امام موسی صدر

سینماپرس: به همت پایگاه اینترنتی ایران‌صدا کتاب صوتی «سیره و سرگذشت امام موسی صدر» با نظارت خانواده این عالم در پایگاه کتاب گویا به طور رایگان در دسترس است.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته مراسم رونمایی از کتاب صوتی «سیره و سرگذشت امام موسی صدر» با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی، حورا صدر دختر امام موسی صدر، مهدی شاملو مدیر رادیو ایران‌صدا، حسین رحمانی تهیه‌کننده و راویان اثر در دفتر معاونت صدا برگزار شد.

معاون صدای رسانه ملی درباره این کتاب صوتی گفت: در این کتاب مخاطبان رخدادهای پرفراز و نشیب زندگی امام موسی صدر در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عرفانی این مرد تاریخ ساز یا به عبارتی امام مقاومت را می‌شنوند. اگر امروز جبهه مقاومت تشکیل شده است یا کشورهایی به جرگه مقاومت می‌پیوندند، به یقین به ندای این امام مقاومت لبیک می‌گویند. امام موسی صدر امام مقاومت است که بخشی از زندگی پرفراز و نشیب ایشان در این کتاب صوتی آمده است درحقیقت یک دوره ۲۰ ساله از ۱۳۳۷ تا ۱۳۵۷ زندگی و مبارزاتشان روایت شده است.

بخشی‌زاده تاکید کرد: این مرد بزرگ و مثال زدنی به گردن همه ما و انقلاب اسلامی حق دارد. ان‌شاء‌الله یک آنونس رادیویی برای معرفی به همه شبکه‌های رادیویی بویژه رادیو اربعین که استقبال خوبی از این رادیو شده است، تهیه و ارسال شود.

در ادامه دختر امام موسی صدر گفت: از نهم شهریور ۵۷ هر روز ما ۹ شهریور است و تا پدر برنگردد هر روز ما روز ربایش است. امسال و سال گذشته به همت رادیو فرهنگ و صداوسیما قدم‌های خوبی برداشته شد. دستاوردهای ایشان در ۵۰ سال گذشته بسیار زیاد است و اگر ایشان از سال ۵۷ تا الان حضور داشتند با آن اندیشه و روشی که در پیش داشتند، کارهای بسیار ارزنده‌ای انجام می‌شد. ما گنجینه‌ای داریم که باید در اختیار همگان قرار دهیم. این کتاب گویا کار بسیارخوب و ارزشمندی است.

محمدباقر خلیلی، سردبیر درباره شکل‌گیری کتاب صوتی «سیره و سرگذشت امام موسی صدر» گفت: این کتاب نتیجه کار چندین محقق است و مستندگونه به ترتیب روال تاریخ نوشته شده است. از سال ۱۳۳۸ که امام صدر به لبنان رفتند و رهبری شیعیان لبنان را به عهده گرفتند، تا سال ۱۳۵۷ یعنی ربودن ایشان را دربر می‌گیرد.

خلیلی ادامه داد: در این کتاب از اسناد منتشر شده، سخنرانی‌ها، مسافرت به کشورهای مختلف و دیدارشان با سران کشورهای عربی، پاپ و رئیس جمهورهای کشورهای افریقایی به صورت مستند استفاده شده است. این کتاب با نظارت کامل خانواده امام موسی صدر نگاشته شده و از آنجایی که کتاب «سیره و سرگذشت امام موسی صدر» حدود ۱۰۰۰ صفحه است، ما گزیده کتاب یعنی ۳۰۰ صفحه را در قالب ۵۰۰ دقیقه ضبط کردیم.

کتاب صوتی «سیره و سرگذشت امام موسی صدر» به صورت رایگان از پایگاه کتاب گویای ایران‌صدا قابل دریافت است. ناشر کتاب موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر است، که به همت پایگاه اینترنتی ایران‌صدا کتاب صوتی با حضور افرادی همچون فرهاد قائمیان، حسن همایی، فاطمه رکنی و فریناز ثریا ضبط شده است.

امام موسی صدر که عالم شیعه ایرانی بود، برای سر و سامان بخشیدن به زندگی شیعیان و وحدت مردم لبنان در سال ۱۳۳۸ راهی این کشور شد و در آنجا فعالیت می‌کرد. اما سوم شهریورماه سال ۱۳۵۷ طی آخرین مرحله از سفرهای دوره‌ای او به کشورهای عربی با دعوت رسمی قذافی وارد لیبی شد و نهم شهریور همان سال ربوده شد. از آن سال تا الان هیچ اطلاعات رسمی و موثقی درباره سرنوشت ایشان مبنی‌بر شهادت یا زنده ماندن امام موسی صدر در دست نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.