شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

وزیر ارشاد:

سالی که وزارتخانه را تحویل گرفتیم کل بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریال بود و اکنون حدود چهار برابر افزایش یافته است

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: سالی که وزارتخانه را تحویل گرفتیم، کل بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریال بود و اکنون حدود چهار برابر افزایش یافته است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: سالی که وزارتخانه را تحویل گرفتیم، کل بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریال بود و اکنون حدود چهار برابر افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین امسال تحول بزرگی با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی رخ داد به نحوی که بانک‌ها و ادارات شرکتی موظف هستند یک درصد اعتبار را در اختیار حوزه فرهنگ و هنر قرار دهند که چندین برابر بودجه‌های فرهنگی است.

وزارت فرهنگ شکاف تفکر اجرایی با حکمرانی مدنظر انقلاب را پر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اتفاق مهمی در حوزه مدیریت فرهنگی کشور رخ داده است، به دلیل شکاف حوزه تفکر اجرایی با اسناد بالادستی و حکمرانی مدنظر انقلاب در حوزه فرهنگ، ابزار حکمرانی فرهنگی به تدریج کند شده و حوزه فرهنگ در حکمرانی دولت ضعیف شده بود که دولت سیزدهم برای پر کردن این شکاف اقدامات مستمر و مطلوبی انجام داده است.

اسماعیلی با اشاره به تاکید رییس جمهور درباره ارتقای مباحث فرهنگی کشور ادامه داد: سال ۸۴ اقتصاد کتاب کشور ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هشت هزار میلیارد ریال بود و سالی که دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرد بودجه وزارتخانه ۳۰۰ میلیارد ریال بود در حالیکه در ۲ سال اخیر دولت کارهای مهمی برای حوزه فرهنگ و هنر انجام داد.

وی افزود: قبل از مسوولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به مبانی فکری رییس جمهوری در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اشراف داشته ام و از طراحی و تنظیم برنامه‌های وی اطلاع داشتم و ایشان در همان زمان نسبت به رشد حوزه فرهنگ دینی و اسلامی کشور تاکید داشت.

وی گفت: سال گذشته ۱۱ فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران کردیم و متوسط هزینه ساخت هر فیلم ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد ریال بود از طرفی با توجه به آمار مبنی بر اینکه ۹۲ درصد جوان‌های ما موسیقی گوش می‌دهند برنامه ریزی راهبردی برای تناسب ذایقه‌ها با زیست بوم فرهنگی اسلامی در دستور کار بوده و هست.

وی با اشاره به ساخت سمفونی ویژه شهدا برای کنگره شهدای کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم سالانه مجوز ۱۱۰ هزار جلد کتاب داده و از یک وزارتخانه تنظیم گر و نظارتی به برنامه ریز و توسعه فرهنگی تبدیل شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: شعار محوری وزارتخانه در دولت را نهضت بازگشت به مساجد گذاشتیم و در این راستا بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۷۰ شهر محروم را در کانون‌های فرهنگی هنری آموزش دادیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی و نهضت امام یک مقاومت فرهنگی بود و اکنون ما داریم مسیر سال‌های گذشته را بر می‌گردانیم که در این راستا ۱۲۴ اقدام عملی، راهبرد و چشم انداز منتشر کردیم و گزارش عملکرد فصلی را بررسی می‌کنیم.

وی با بین اینکه کار نکرده بسیار است و فرصت تعارفات معمول را نداریم، ادامه داد: امسال در استان‌ها باید شورای فرهنگ عمومی را تقویت کنیم و به همین دلیل بودجه مستقل برای برش شورای فرهنگ عمومی استان‌های لحاظ شده و آمادگی کامل برای حمایت فعالیت‌های قرآنی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.