یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان:

کاشت بذر ایمان با «قصه‌گویی» ممکن است/رسانه ملی پای هر کاری بیاید آن را ۱۰ برابر بیشتر می‌کند

حامد علامتی در مراسم اختتامیه جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی

سینماپرس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: رسانه ملی پای هر کاری بیاید آن را ۱۰ برابر بیشتر می‌کند.

به گزارش سینماپرس، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و میثم مرادی‌بیناباج مدیر شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران با محوریت گسترش همکاری این دو مجموعه، دیدار کردند.

نشست روز شنبه چهارم شهریور ۱۴۰۲ با حضور محسن فراهانی سرپرست گروه اجتماعی شبکه یک سیما، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، سیدعارف علوی مشاور مدیرعامل کانون و سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون برگزار شد.

حامد علامتی با اشاره به این که ما در حوزه تولیدات دستمان پر است و می‌توانیم تغذیه استاندارد کودک در اختیار شبکه یک بگذاریم گفت: تلاش تمام بخش‌های صدا و سیما ستودنی است ولی شبکه یک، قدیمی‌ترین شبکه‌ تلویزیون است که مخاطبان زیادی دارد.

وی همچین افزود: از صمیم قلب امیدوارم با ساختن کارهای فاخر بتوانیم رضایت خدا، امام زمان، نایب ایشان و مردم را به دست آوریم.

علامتی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بذر ایمان را در دل‌ها بکارید و کاشت بذر ایمان با قصه‌گویی ممکن است. رسانه ملی پای هر کاری بیاید آن را ۱۰ برابر بیشتر می‌کند و همکاری کانون و صداوسیما برای مردم سودمند خواهد بود.

مدیر شبکه یک سیما در این نشست اظهار کرد: شبکه یک در طول سال‌های گذشته به دلیل تعدد تاسیس شبکه‌های اختصاصی از محتوای کودک و نوجوان خالی شده و این یک خطر جدی است. در همین راستا امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های کانون بتوانیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و به شعار «شبکه یک، شبکه هر ایرانی» برای کودکان و نوجونان نیز جامه عمل بپوشانیم.

میثم مرادی‌بیناباج ادامه داد: تعامل با مجموعه‌ای همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای رسانه ملی مغتنم است.

سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون در پاسخ به رواج برنامه‌های محک هوش برای نوجوانان در صدا و سیما گفت: متاسفانه در نظام تعلیم و تربیت، به سمت فربه شدن ذهن‌ها پیش می‌رویم و از دل و روان نوجوانان غافل شده‌ایم. چالش نوجوان امروز همدلی است و باید سعی کنیم بیشتر از بچه‌ها بخواهیم در حل چالش‌ها فعالیت کنند.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بر محورهای مشترک همکاری این دو مجموعه پرداخت و بیان کرد: من برای تلویزیون برنامه‌سازی‌های متعددی انجام داده‌ام و سازمان را به خوبی می‌شناسم و به آن عرق دارم به قدری که اگر کانون را خانه دوم خودم در نظر بگیرم، می‌شود گفت صدا و سیما خانه‌ سوم من است.

محمدرضا کریمی‌ صارمی افزود: تخصصی‌سازی شبکه‌ها مزیت‌های فراوانی دارد، ولی باعث کمرنگ شدن شبکه‌های از پیش فعال شده است.

وی در ادامه فهرستی از ۱۰ پیشنهاد همکاری مشترک را برای مدیر شبکه یک سیما توضیح داد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه این نشست گفت: ما جشنواره‌های خوبی داریم که ظرفیت بالایی دارند. از جمله جشنواره قصه‌گویی که با توجه به ثبت ملی «قصه‌گویی» این جشنواره وارد جریان جدیدی می‌شود. سال گذشته ۲۶ کشور شرکت کردند که شش کشور از این میان به مرحله نهایی راه یافتند. امسال ایده ما این است که پس از مرحله استانی و ملی وارد بخش رسانه‌ای شویم، چرا که ظرفیت خوبی برای ورود قصه به خانه‌ها وجود دارد. او ادامه داد: این جشنواره چهار محور دارد.

فرهاد فلاح افزود: محور اول موضوع‌های دینی، قرآنی و مذهبی است. دومین محور کسب و کار است. محور سوم بحث اسطوره‌ها با تاکید بر شهید سلیمانی است که جایزه ویژه‌ای را هم برای این بخش در نظر گرفتیم و چهارمین محور موضوع‌های آزاد است. همچنین چهار رویکرد در نظر گرفتیم، رویکرد اول قصه باید با نگاه نو و جدید روایت شود. قصه باید بتواند براساس ظرفیتی که دارد لبخند بر لب مخاطب بیاورد، همان‌طور که شعار جشنواره امسال «با قصه لبخند بسازید» است. رویکرد سوم الهام آفرینی است تا تقویت باور در مخاطب ایجاد کند و در نهایت قصه باید امیدآفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار جایزه جهانی قصه‌گویی را بنا نهادیم و استانداردهایمان باید به سمت بین‌المللی شدن برود. قرآن کریم ۲۸۶ قصه برای تثبیت و تقویت ایمان دارد و اگر بتوانیم طبق بیانات مقام معظم رهبری و مطالبه‌ای که از کانون داشتند، قصه را وارد بحث تقویت ایمان کنیم و ترویج دهیم به‌طور قطع اتفاق خوبی را شاهد خواهیم بود. قصد داریم بعد از بخش ملی وارد رسانه شویم و با تولید یک برنامه تلویزیونی مشارکت بالای مخاطبان را با خود داشته باشیم. در واقع سیاست امسال عمومی‌سازی و مردمی‌سازی است. باید بتوانیم احیاکننده قصه‌گویی باشیم. در این راستا صداوسیما می‌تواند با توجه به ظرفیتی که دارد وارد این جریان شود تا اتفاق اصیل و جذابی را رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.