دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران:

نمایش حضور بانوان در هشت سال دفاع مقدس از اولویت های فیلمسازی در بنیاد شهید است

زنان؛ دفاع مقدس

سینماپرس: مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز ساخت فیلم «پس از واقعه» با موضوع اسرای کربلا به همت این بنیاد خبر داد و گفت: تولید این فیلم با حضور محمد حسن اختری رئیس بنیاد بین‌المللی عاشورا در منطقه کویری بیابانک خور کلید خورد.

به گزارش سینماپرس، فرهاد مختاری در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: یکی از اولویت‌های موضوعی معاونت فرهنگی بنیاد شهید برای تولید فیلم‌های سینمایی، ساخت آثاری با موضوعیت «زنان» است در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال تهیه فیلمی با عنوان «پس از واقعه» است.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه این فیلم در ابتدا «شور عاشقی» نامگذاری شده بود، توضیح داد: با بررسی های صورت گرفته اسم فیلم به «پس از واقعه» تغییر یافت.

وی افزود: در فیلم سینمایی «پس از واقعه» سعی می شود تا روایت اسارت اسرای کربلا و حضرت زینب (س) و سختی هایی که از کوفه به سمت شام متحمل شدند را به تصویر بکشیم.

مختاری ابراز امیدواری کرد: این فیلم برای حضور در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده شود.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «پس از واقعه» در ۵۵ قسمت به کارگردانی و نویسندگی داریوش یاری تولید می شود که پیش از این فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را ساخته است.

مختاری گفت: نمایش حضور بانوان در هشت سال دفاع مقدس از اولویت های فیلمسازی در بنیاد شهید است و در این زمینه تولید دو فیلمنامه با عناوین «دست‌ ناپیدا» به کارگردانی «انسیه شاه حسینی» و «خواهر طاهره» با موضوع زندگی مرحومه مرضیه حدیدچی با حمایت این نهاد در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.