یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

کارگردان نمایش «مرد بالشی»:

حمایتگران حمایت تئاتر را جدی نمی‌گیرند و این موضوع منجر به کمرنگ شدن تئاتر در بحث فرهنگی خانواده‌ها شده است

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ تیاتر تیاتر

سینماپرس: یک کارگردان تئاتر گفت: حمایتگران حمایت تئاتر را جدی نمی‌گیرند و این موضوع منجر به کمرنگ شدن تئاتر در بحث فرهنگی خانواده‌ها شده است.

به گزارش سینماپرس، امیر حسین اسکندری کارگردان نمایش مرد بالشی درباره این اثر هنری گفت: نمایش مردی بالشی اثر «مارتین مک دونا» نویسنده‌ای بسیار درجه یک است که در میان تمام نویسندگان و نمایشنامه نویسان مشهور جهان او مورد علاقه بنده است؛ من علاقه شدیدی به او و متن‌هایش دارم آن هم به این دلیل که نوشته هایش از کمدی و خشونت های خاصی برخوردار است که‌ مختص خودش است.

وی در ادامه درباره دلیل انتخاب بازیگران با سابقه و تازه نفس تئاتر در این نمایش بیان کرد: سعی کردم از تلفیق بازیگران تازه نفس و کهنه کار استفاده کنم؛ زیرا دوستانی که در این حرفه کهنه کار هستند تجربه بسیاری دارند و دوستانی که تازه نفس هستد اطلاعات و شور و هیجان بیشتری نسبت به این کار دارند که در کنار یکدیگر می‌توانند کار خوبی تولید کنند.

یهیود کیفیت نمایش با حضور هنرمندان باسابقه

اسکندری عنوان کرد: با حضور افراد با تجربه و با سابقه می‌توان به بهبود کیفیت نمایش افزود و در کنار آن با جوانانی از شور و علاقه خوبی برخور هستند اجرای صحنه‌ای خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه درباره مشکلات و مسائل هنرمندان تئاتری گفت: در تئاتر مشکلات بسیاری وجود دارد که برای بیانش نیازمند زمان بسیاری هستیم اما از همه مهم تر بحث مالی این حرفه است که بسیاری از افراد برای شروع کار نیاز به تامین منابع اقتصادی دارند.

مخاطبان بحث حمایت را جدی نمی گیرند

اسکندری افزود: همچنین از مسائل دیگر تئاتر می‌توان به بحث تبلیغات، علاقه‌مندان و حمایتگران تئاتر اشاره کرد که متاسفانه مدتی است بخش حمایتی را جدی نمی‌گیرند و این موضوع منجر به کمرنگ شدن تئاتر در خانواده‌ها در بحث فرهنگی است؛ البته این موضوع قابل درک هم است زیرا شرایط اقتصادی با دوستان عزیز نامهربان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.