سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

سخنگوی هیئت رییسه مجلس:

یکی از نمایندگان به نیابت از رییس مجلس در کمیته تدوین سیاست‌ها و ضوابط صوت و تصویر فراگیر و نمایش خانگی حضور خواهد داشت

سید نظام الدین موسوی؛ مجلس؛ اصولگرایی

سینماپرس: سخنگوی هیئت رییسه مجلس بیان کرد که مفاد مصوبه شورای عالی انقلاب که برای نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی ابلاغ شده به مجلس هم می‌رود.

به گزارش سینماپرس، سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی هیئت رییسه مجلس در گفتگو با مهر درباره ابلاغ مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رئیس جمهور گفت: ابلاغ این مصوبه جایگاه نظارتی صدا و سیما را برای ساماندهی شبکه نمایش خانگی تثبیت کرد و اکنون انتظار این است که صدا و سیما هم در حوزه نظارت ایفای نقش جدی‌تری کند و هم از تولید محصولات، سریال‌ها و برنامه‌های سالم و جذاب در شبکه نمایش خانگی به طور جدی حمایت کند.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس اضافه کرد: بدون شک شبکه نمایش خانگی با حمایت صدا و سیما می‌تواند به فرصتی مهم برای کشور تبدیل شود.

وی همچنین به حضور یکی از نمایندگان مجلس در کمیته تازه تاسیس شده برای نظارت بر شبکه خانگی اشاره و بیان کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از نمایندگان به نیابت از رییس محترم مجلس شورای اسلامی در کمیته تدوین سیاست‌ها و ضوابط صوت و تصویر فراگیر و نمایش خانگی حضور خواهد داشت و پیگیر مطالبات مجلس در حوزه نظارت و حمایت توأمان از شبکه نمایش خانگی برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی خواهد بود.

این نماینده مردم تهران درباره ماموریت‌های تعیین شده وزارت ارشاد نیز عنوان کرد: غیر از صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رکن مهم دیگری است که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه صدور مجوز، نظارت و حمایت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر خبری و اطلاع رسانی، بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های سینمایی ایفای نقش خواهد کرد و خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد همگرایی وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما هستیم.

موسوی در پایان از تصویب مفاد شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجلس خبر داد و گفت: آن گونه که اطلاع پیدا کرده‌ام، همکاران ما در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز پیشنهاد کرده‌اند تا مفاد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب قانون برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق نیز تصویب شود، تا میان قوانین مجلس و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه صوت و تصویر فراگیر و نمایش خانگی هماهنگی و تطابق وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.