شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

با شعار «میهمانان کوچک امام حسین(ع)»؛

«کودکان عاشورایی» در سراسر کشور گرد هم می‌آیند

«کودکان عاشورایی»

سینماپرس: ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گردهمایی کودکان عاشورایی را با شعار «میهمانان کوچک امام حسین(ع)» در سراسر کشور برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، گردهمایی کودکان عاشورایی با حضور کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۲ سال به همراه خانواده‌هایشان روز یک‌شنبه اول مرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

بر همین اساس، این گردهمایی در استان تهران روز یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ مصادف با پنجم محرم در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

قصه‌گویی، چاووشی‌خوانی، تعزیه، منقبت‌خوانی، پرده‌خوانی، خاطره‌گویی، سرودخوانی، معرفی کتاب، شخصیت و سرزمین، نقاشی گروهی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های کانون استان تهران در این گردهمایی خواهد بود.

به گفته رئیس ستاد اربعین کانون، بسط فرهنگ عاشورایی در میان کودکان و نوجوانان یکی راهکارهای تحقق ایمان دینی محسوب می‌شود که ضرورت تحقق تربیت تراز اسلامی است.

فروهر معدنی تاکید کرد: حضور پر شور کودکان در مناسک عاشورایی، یکی از جلوه‌های محبت به اهل البیت علیهم‌السلام است که در تجمع کودکان عاشورایی یقینا می‌توان مشاهده کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با حضور پرشور کودکان از اقصا نقاط کشور در این اجتماع بزرگ، گامی در مسیر تقویت ایمان دینی در کودکان برداشته شده و مقدمه‌ای بر تقویت گستره آن تا سطح جهانی در سال‌های آینده باشد.

یادآوری می‌شود بیش از هزار مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان از ابتدای محرم تا اربعین حسینی برگزار خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.