شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

اجرای ویژه‌برنامه نقالی و پرده‌خوانی «پرده‌های عاشورا» در ایام ماه محرم و صفر؛

«کانون پرورش فکری کودکان» سوگوار سالار شهیدان می‌شود

امام حسین علیه السلام

سینماپرس: معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اجرای ویژه‌برنامه نقالی و پرده‌خوانی «پرده‌های عاشورا» در ایام ماه محرم و صفر در مرکز تئاتر کانون خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سعید زین‌العابدینی معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برنامه‌های اجرایی مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در ایام ماه محرم و صفر، به خبرنگار مهر گفت طبق برنامه هر سال نمایشی مناسبتی با موضوع حماسه عاشورا را برای گروه سنی کودک و نوجوان مدنظر داریم که از ابتدای ماه محرم این اثر که به زودی نام آن اعلام می‌شود، در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون روی صحنه می‌رود.

وی یادآور شد: همچنین ویژه برنامه نقالی و پرده‌خوانی «پرده‌های عاشورا» را در محوطه باز مرکز برگزار خواهیم کرد زیرا همیشه بر این باور هستیم که باید به هنر نقالی و پرده‌خوانی به عنوان هنر ناب و اصیل ایرانی بیشتر پرداخته شود.

زین‌العابدینی درباره زمان برگزاری ویژه برنامه «پرده‌های عاشورا»، افزود: هنوز زمان دقیق برگزاری این ویژه برنامه مشخص نشده ولی در فاصله زمانی ماه محرم تا اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان سخنان خود درباره اینکه آیا در ویژه برنامه «پرده‌های عاشورا» نقالان کودک و نوجوان هم حضور خواهند داشت یا نه، تأکید کرد: در این ویژه برنامه، علاوه بر استفاده از نقالان حرفه‌ای از نقالان کودک و نوجوانی که طی سال‌های گذشته با حضور مربیان کانون آموزش دیده و پرورش یافته‌اند نیز استفاده خواهیم کرد. پیش از این در ویژه برنامه نقالی غدیر نیز از حضور نقالان نوجوان پرورش یافته توسط مربیان کانون استفاده کردیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.