سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

برای کسب جایزه «آقای رُوسی»؛

سه انیمیشن کانون به «کارتون کلاب» می‌روند

جشنواره کارتون کلاب»

سینماپرس: سه انیمیشن کوتاه از تولیدات جدید کانون پرورش فکری در بخش مسابقه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کارتونی «کارتون کلاب» ایتالیا با ۱۰۳ فیلم از کشورهای دیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش سینماپرس، «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری، «آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی امیر مهران و «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی عنوان‌ پویانمایی‌های کانون هستند که در این جشنواره حضور دارند.

امسال در بخش مسابقه جشنواره «کارتون کلاب» فیلم‌های انیمیشن کارگردانان حرفه‌ای، شرکت‌های سازنده ایتالیایی و خارجی و استودیوهایی که یک نمای کلی از روند رو به رشد صنعت انیمیشن و پیشرفت در تکنیک‌های انیمیشن دارند، انتخاب شدند.

بر همین اساس، انیمیشن کوتاه «ده سالگی» اولین حضور بین‌المللی خود را در ایتالیا تجربه کرده است و مورد داوری قرار می‌گیرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دوره‌های قبل این جشنواره صاحب‌نام ایتالیایی، با دیگر تولیدات انیمیشن همچون «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» به کارگردانی صادق جوادی در دوره سی‌وهفتم و «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی، «گرگم و گله می‌برم» اثر امیرهوشنگ معین، «باد دوچرخه‌سوار» ساخته‌ی نازنین سبحان‌سربندی و «کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست در دور سی‌وپنجم، حضور درخشانی داشتند.

از دیگر بخش‌های این جشنواره می‌توان به بخش مسابقه دانشجویی برای کسب جایزه Signor Rossi Award، فیلم‌های ساخته شده از سوی کودکان برای کسب جایزه Cartoon Jury Award و فیلم‌های ویژه‌ کودکان برای دریافت جایزه Cartoon Kids Award اشاره کرد.

نشان اصلی این جشنواره، جایزه «آقای رُوسی» Signor Rossi Award است که برگرفته از مشهورترین شخصیت خلق شده از سوی برونو بوزتو انیماتور مشهور ایتالیایی است.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی «کارتون کلاب» از ۱۹ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۲ (۱۰ تا ۱۶ جولای ۲۰۲۳) در شهر ریمینی ایتالیا در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.