چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

با روایت زندگی «شهید علی هاشمی» در قالب سریال «قرارگاه سری نصرت»؛

کارگردان «یدو» روایت‌گر زندگی یکی از مهمترین و برجسته‌ترین سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس می‌شود

شهید علی هاشمی

سینماپرس: مهدی جعفری کارگردانی سریالی با محوریت شهید علی هاشمی را برعهده گرفت و بدین ترتیب پیش‌تولید سومین محصول اقتباسی مرکز سریال سوره آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، در آستانه سالروز شهادت علی هاشمی در ۴ تیرماه ١٣۶٧ و همزمان با پخش سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، سومین محصول اقتباسی مرکز سریال سوره با محوریت قرارگاه فوق سری نصرت در دفاع مقدس وارد مرحله پیش‌تولید شد.

این سریال با اقتباس از چند کتاب، نگاهی به زندگی و فعالیت‌های شهید علی هاشمی به عنوان فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت دارد و به اتفاقات این قرارگاه می‌پردازد.

مهدی جعفری کارگردانی این سریال را برعهده خواهد داشت و سایر عوامل پروژه بزودی اعلام خواهند شد. جعفری پیش از این کارگردانی فیلم‌های سینمایی «یدو»، «٢٣ نفر» و... را برعهده داشته است.

«قرارگاه سری نصرت» پس از ٣ سال طراحی، تحقیق و پژوهش به عنوان دومین اثر از سه‌گانه جغرافیای مظلوم با محوریت رشادت‌های مرزنشینان ایران در طول تاریخ به تألیف مرکز سریال سوره و نویسندگی مهدی سجاده‌چی، برای پخش از رسانه ملی تهیه و آماده می‌شود.

مرکز سریال سوره وابسته به سازمان سینمایی سوره حوزه هنری پیش از این دو اثر «سوران» و «کاتب اعظم» را به ترتیب با اقتباس از کتاب‌های «عصرهای کریسکان» و «اعترافات کاتب کشته شده» تولید کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.