دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵

تهیه کننده ویژه برنامه «محفل»:

ایجاد یک حال خوب به واسطه قرآن کریم در زمان افطار محور اصلی برنامه «محفل» است/برخی از کشورها درخواست خرید این برنامه را داشتند

برنامه قرآنی «محفل»

سینماپرس: تهیه‌کننده برنامه محفل معتقد است که طی چند سال گذشته برنامه‌ای که بتواند دین انقلاب اسلامی را به قرآن کریم و اسلام ادا کند، کمتر تولید شده بود، از این رو بخشی از برنامه‌ریزی‌های محفل به جنبه بین‌المللی شدن این برنامه می‌پرداخت که در این زمینه نیز موفق شد.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی در گفت‌وگو با میزان درباره برنامه «محفل» گفت: شبکه سه درخواستی مبنی بر ساخت و تدوین برنامه‌ای متفاوت و در عین حال جذاب برای ماه مبارک رمضان بود، در حالی که این نوع برنامه‌سازی خیلی مرسوم نیست. برای این مهم کسب نظر و جذب پیشنهادات، اقدام نخست برای رسیدن به هدف محسوب می‌شد، پس به گفت‌وگو با همکاران و کارشناسان پرداختیم و یک همراهی قرآنی شکل گرفت و در نهایت ایده «محفل» متولد شد.

وی افزود: «محفل» در نظر داشت تا بر خلاف روند هر ساله که برنامه‌های افطار، گفت‌وگو محور بود، عمل کند. بدین ترتیب «محفل» در ۳۰ شب ماه رمضان با حضور پنج میزبان بین‌المللی، ۳۰۰ تماشاگر و ۱۵۰ میهمان از سراسر جهان روانه آنتن شبکه سه شد. در این برنامه رضوان درویش از سوریه، حسنین الحلو از عراق، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، حامد شاکرنژاد و احمد ابوالقاسمی با محفل قرآنی لحظات منتهی به افطار شبکه سه را رقم زدند و اجرای برنامه نیز به عهده رسالت بوذری بود.

هاشمی گلپایگانی درباره انتخاب میهمانان در برنامه «محفل» اظهار کرد: برنامه «محفل» به دنبال در پیش گرفتن استراتژی‌هایی خاص بود و بر همین اساس نیز برنامه‌ریزی شده بود تا بتواند در سطحی گسترده نظر جامعه نسبت به قرآن کریم را برانگیزد. نکته قابل توجه دیگر اینکه قرآن کریم محور تمام همبستگی‌ها برای مسلمانان در سراسر دنیا محسوب می‌شود. میهمانان عرب‌زبان و قاریان بین‌المللی نیز زمینه رابرای انعکاس عظمت هر چه بیشتر اسلام و قرآن کریم فراهم می‌کرد و هر کدام در کنار هم برنامه‌ای جذاب را در ماه مبارک رمضان رقم می‌زد.

وی درباره بازتاب منطقه‌ای برنامه «محفل» بیان کرد: از ابتدا و در برنامه‌ریزی‌ها بُعد بین‌المللی برای این برنامه در نظر گرفته شده بود، زیرا طی چند سال گذشته برنامه‌ای که بتواند دین انقلاب اسلامی را به قرآن کریم و اسلام ادا کند، کمتر تولید شده بود. از این رو بخشی از برنامه‌ریزی‌های «محفل» به جنبه بین‌المللی شدن این برنامه می‌پرداخت که در این زمینه نیز موفق شد و ایجاد اثری با کیفیت و ارزشمند که در منطقه دیده شود، اجرایی شد و برخی از کشورها همانند عراق درخواست خرید این برنامه را داشتند.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب مجری برای برنامه «محفل» اظهار کرد: افطار حال و هوایی دارد که نیاز است مخاطبان را با آن همراه کنیم و برای این مهم لازم بود که با کلمات زیبا و توصیف‌های جذاب مخاطب را به زمان افطار نزدیک کنیم. این مهم را رسالت بوذری با اتکا بر توانایی خود به اجرا گذاشت.

وی تاکید کرد: برنامه «محفل» یک برنامه برای ایجاد کردن فضای قرآنی در زمان افطار و برای مخاطبان است و تنها بر مدار معرفی قاریان موفق و استعدادهای قرآنی رقم نخورده است. هدف ما تنها یادآور اهمیت قرآن کریم و ایجاد فضایی آرامش‌بخش به واسطه کلام خداوند است. در عین حال می‌تواند توانمندی‌های جامعه قرآنی را در کنار دیده شدن آنان فراهم کند. به عبارت دیگر اگر به تلاوت قرآن کریم نیز می‌پردازد، برای این است که می‌خواهیم حال‌مان با قرآن خوش شود. هدف‌مان این بوده که حال خوش قرآنی را در لحظه افطار به مردم تقدیم کنیم.

تهیه‌کننده برنامه «محفل» تصریح کرد: طی سال‌های اخیر برنامه‌ای ارزشمند حول محور قرآن تولید نشده بود. اهمیت برنامه «محفل» بیشتر به جهت موضوعیت قرآنی آن ایجاد شده است، وگرنه بودند برنامه‌هایی قرآن کریم که در آنها قاریان نیز معرفی می‌شدند. همانگونه که در گذشته هم تاکید داشتم ایجاد یک حال خوب به واسطه قرآن کریم در زمان افطار محور اصلی برنامه «محفل» به شمار می‌رود.

هاشمی گلپایگانی درباره ادامه روند تولید برنامه «محفل» بعد از ماه مبارک رمضان و یا در سال‌های آینده اظهار کرد: هنوز در مورد ادامه برنامه «محفل» هیچ تصمیمی گرفته نشده است، اما استقبال از آن ممکن است بر ادامه تولید «محفل» در سال‌های آینده تاثیرگذار باشد و چنانچه برای سال‌های آینده در نظر گرفته شود، تحولاتی در جهت رشد و گسترش آن شکل خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.