یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

انتظارات از مسئولان فرهنگی و سینمایی در سال جدید/۳

معینی: مسئولان به دغدغه ها و حرف های سینماگران توجه نمی کنند

انتظارات از مسئولان فرهنگی و سینمایی در سال جدید-گیتی معینی

سینماپرس: گیتی معینی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با نوروز ۱۴۰۲ در خصوص انتظارات از مسئولان فرهنگی و سینمایی در سال جدید گفت: مسئولان هرگز به دغدغه ها و حرف های سینماگران توجه نکرده و نمی کنند! چقدر بگوییم بیکاریم؟ چقدر بگوییم برای ما مقرری ماهیانه درخورد شأن ما را در نظر بگیرید؟ چه کسی باورش می شود که حقوق بنده بعد از سال ها کار شبانه روزی برای فرهنگ و هنر این کشور تنها ماهی ۴۰۰ هزار تومان است؟

بازیگر فیلم های سینمایی «ابلق» و «توفیق اجباری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما برای اعتلای این مرز و بوم در تمامی ارکانش زحمت کشیده ایم و از جان مان مایه گذاشته ایم؛ ما برای حفظ ذره ذره خاک وطن شهدای بسیاری را تقدیم کردیم.

معینی با بیان اینکه وزارت ارشاد تنها ماهی ۴۰۰ هزار تومان به من حقوق می دهد تصریح کرد: این ۴۰۰ هزار تومان چه بخشی از زندگی ما را تأمین می کند؟ این طرح اکرام هنرمندان است؟ جالب آنجا است که مردم در کوچه و خیابان فکر می کنند ما بسیار پولدار هستیم! چند وقت قبل یک راننده تاکسی به من می گفت شما یک روز جلوی دوربین می روید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان می گیرید! این تصور غلط باعث شده ما بیشتر از سایر اقشار تحت فشار باشیم!

این بازیگر پیشکسوت متذکر شد: آقایان شما را به خدا به فریاد ملت ایران برسید! امروز همه ملت درگیر گرانی و سختی است. امروز شما باید به فکر مردم باشید. مردمی که به شما رأی دادند. روز به روز می رویم سبزی بخریم می گویند فلان قدر گران شده چون دلار بالا رفته! تأثیری که دلار روی اجناس گذاشته سخت است. ما چه گناهی کردیم؟

بازیگر سریال های تلویزیونی «خانه به دوش» و «خوش نشین ها» در ادامه این گفتگو اظهار داشت: آقایان ما مثلاً هنرمند این مملکت هستیم! چرا به فکر ما نیستید؟ آیا شما توان این را ندارید که حداقل فصلی یک بار بن خرید ارزاق و کالا از فروشگاه های زنجیره ای به ما بدهید؟ آیا ما شایستگی این را نداریم که بیمارستانی مختص هنرمندان داشته باشیم و دوا و درمان مان رایگان باشد؟ آیا ما سزاوار این نیستیم که بیمه بیکاری بگیریم؟

معینی تأکید کرد: البته بنده مطمئن هستم آقایان بهتر از هر کسی وضعیت ما را می دانند اما نمی خواهند به روی خودشان بیاورند! بنده از ساعت ۱ عصر تا ۲ شب رادیو می روم نهایتا ۵۰-۶۰ تومان می گیریم. آیا این میزان دریافتی در شأن ما است؟ چرا هیچ کدام از مسئولان سینمایی و فرهنگی به حرف های ما گوش نمی دهند و تقصیر را گردن دیگران می اندازند؟

وی در پایان این گفتگو افزود: مگر اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اهالی سینما چند نفر هستند؟ چرا با این همه سازمان و دم و دستگاه و این نهاد و آن نهاد هنوز هیچ تدبیری برای رفع نیازهای معیشتی ابتدایی هنرمندان صورت نگرفته است؟ پس این سازمان ها و نهادها و ارگان ها به چه دردی می خورند و چرا سرپا هستند و بودجه های کلانی صرف وجودشان می شود؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.