سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

تهیه کننده فیلم مجعول «مصلحت» مدعی شد:

قوه قضاییه اعلام کرده پخش فیلم «مصلحت» از نظر آن‌ها بلامانع است/معتقدم «مصلحت» فیلم بسیار مهمی برای امروز ماست!

فیلم سینمایی «مصلحت»

سینماپرس: محمدرضا شفاه تهیه‌کننده سینما در اظهاراتی قابل پیگیری از نامه‌نگاری قوه قضاییه با سازمان سینمایی برای رفع مشکل فیلم «مصلحت» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، در حالی که اقدام فیلم سینمایی «مصلحت» در تطهیر وجهه جماعت سلطنت‌طلب همچنان به عنوان امری بی‌بدیل در صنعت سینمای پس از انقلاب محسوب می‌شود؛ اما واقعیت آن است که این اثر سینمایی به همین موضوع اکتفا نکرده بود و در ادامه سعی داشت تا به توبه‌نامه‌ ای سینمایی مبدل گردد و ندامت و پشیمانی طیف مسلمان انقلابی را از عملکرد خود به نمایش بگذارد. ابراز پشیمانی پُرشوری که البته در انتهای فیلم و با لطف و بُزرگواری زن سلطنت‌طلب، به خیر و خوشی ختم شده و با عفو و گذشت جوانان انقلابی همراه گرد. اثری که به درستی با ممنوعیت پخش و اکران عمومی مواجه شد و اکنون طرح مجدد آن در این مقطع زمانی می‌تواند به نوعی تکمیل کننده پازل و نقش سینما در مواجهه با حدود الهی قلمداد شود. اثری که در پس زمینه خود کاملا بر مدار سینمای روشنفکرانه و شبه ملودرام سعی دارد تا از منظری دیگر و در جایگاه خود به موضوع «قصاص» بتازد و به سراغ جماعت «سلطنت‌طلب» برود و با ترسیم مظلومیت ایشان در پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ سعی ویژه‌ای می‌نماید تا جنایت علیه «سلطنت‌طلبان» را به مخاطب سینمایی خود حقنه نموده و چنین وانمود سازد که بخشی از ایرانیان به خاطر ظلم و تعدی انقلابیون مجبور به مهاجرت اجباری از ایران گردیدند. ایرانیانی که اموالشان و ثروتشان توسط جمهوری اسلامی مصادره و فرزندانشان کُشته شده ‌اند و ...
در این میان محمدرضا شفاه که در مقام تهیه‌کننده فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی را هم در انتظار اکران عمومی دارد، درباره آخرین وضعیت این فیلم نیز توضیح داد: درباره این فیلم ما توافق‌هایی را با وزارت فرهنگ و ارشاد داشتیم. دوستان سازمان سینمایی و وزارت ارشاد با توجه به ملاحظات قوه قضاییه درباره این فیلم از ما خواسته بودند، با این نهاد به توافق برسیم و موافقت نهایی خود با اکران فیلم را منوط به توافق ما با قوه قضاییه کرده بودند. خداروشکر این توافق در حال حاضر شکل گرفته است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه در قالب یک نامه مکتوب به سازمان سینمایی وزارت ارشاد اعلام کرده پخش فیلم «مصلحت» از نظر آن‌ها بلامانع است. درواقع بعد از مذاکراتی که ما با مسئولان قوه قضاییه داشتیم و تعامل درباره اعمال نکاتی که این دوستان داشتند، وضعیت نمایش بلامانع فیلم به‌صورت مکتوب به سازمان سینمایی اعلام شده است. براساس همین وضعیت هم درخواست صدور پروانه نمایش فیلم را به سازمان سینمایی داده‌ایم. با توجه به اینکه نکات و ملاحظات قوه قضاییه برطرف شده است، امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر پروانه نمایش فیلم را دریافت کنیم.

شفاه درباره اکران فیلم پاسخ داد: طبعاً اگر فیلم «مصلحت» بنابر وعده مسئولان سازمان سینمایی موفق شود بعد از دو سال پروانه نمایش دریافت کند، بلافاصله برای اکران عمومی فیلم اقدام خواهیم کرد. ترجیح هم می‌دهیم با توجه به نزدیکی به اکران نوروز و زمان کم باقی‌مانده، فیلم را برای اکران عید فطر آماده کنیم.

این تهیه‌کننده در پایان تأکید کرد: معتقدم فیلم «مصلحت» فیلم بسیار مهمی برای امروز ماست و مخاطبان بسیاری هم طی دو سال گذشته پیگیر نمایش این فیلم بوده‌اند. مطمئن هستیم که اکران عمومی این فیلم می‌تواند اتفاق ویژه‌ای را در زمینه تولید و اکران فیلم‌های مسئله‌محور در سینمای ایران رقم بزند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.