دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

دولت در تلاش است مرجعیت فرهنگی را در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف هنری به وزارت فرهنگ و ارشاد بازگرداند

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: یکسال از شروع فعالیت بخش‌های مختلف دولت سیزدهم می‌گذرد و در این میان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چالش‌های بسیاری در مدت زمان یکساله فعالیت خود دست و پنجه نرم کرده است.

به گزارش سینماپرس، یکسال از شروع فعالیت بخش‌های مختلف دولت سیزدهم می‌گذرد و در این میان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چالش‌های بسیاری در مدت زمان یکساله فعالیت خود دست و پنجه نرم کرده است؛ از وضعیت بحرانی کمبود و گرانی کاغذ در کشور تا حضور پر سر و صدای سینماگران ایرانی در جشنواره‌های جهت‌مند و ضد ملی خارج از کشور.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود که به بهانه مرور عملکرد یکساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روی آنتن رفته بود، ضمن اشاره به چالش‌های پیش روی این وزارتخانه، از برنامه تحولی ۱۲۰ اقدامی وزارت ارشاد در ابتدای فعالیت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه بلندمدت این وزارتخانه، برای خودکفایی در تولید کاغذ خبر داد.

او همچنین در رابطه با انتصابات صورت گرفته در مجموعه‌های تحت امر وزارت ارشاد در استان‌های کشور گفت: در این دولت و در هر استان، شاخص‌ترین چهره‌های جبهه انقلاب فرهنگی، به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد انتخاب شده که تحولی جدی محسوب می‌شود. حتی یک مورد بدون رزومه و سابقه کاری مرتبط، به عنوان مدیرکل ارشاد استان‌ها انتخاب نشده هر چند شاید الزاما در وزارت ارشاد نبوده باشند.

تلاش دولت برای بازگشت ثبات به بخش‌های مختلف کشور

همچنین «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته با حضور در برنامه «دولت و مردم» به فعالیت‌های دولت در یکسال اخیر پرداخت و گفت: زمانی که دولت سیزدهم سکان و هدایت بخش اجرایی کشور را بر عهده گرفت، بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارای ثبات مشخصی نبود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت در طول یکسال گذشته تلاش کرده در تمامی بخش‌های کشور ثبات به وجود آورد، گفت: هر چند غلبه بر مشکلات زمان طولانی می‌خواهد اما مسیری که دولت در پیش گرفته، امیدواری‌ها را برای رفع این مشکلات بیشتر شده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم‌ترین چالش دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی را زدودن مرجعیت فرهنگی از وزارتخانه دانست و گفت: در سال‌های گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجعیت کامل را در حوزه‌های فرهنگی از دست داده بود و صرفا ارائه کننده خدمات و مجوزهای فعالیت‌های فرهنگی بود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دولت در تلاش است این مرجعیت فرهنگی را در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف هنری نظیر سینما، کتاب و نشر، آثار نمایشی به وزارت فرهنگ و ارشاد بازگرداند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.