سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

ویژگی های رئیس سازمان سینمایی از نظر سینماگران/۸

توکلی: سینمای ایران نیاز به مدیری دارد که به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشراف کامل داشته باشد و از آن صیانت کند/ مدیریت فردی در دنیا منسوخ شده و باید به فکر مدیریت سیستماتیک بود!

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص ویژگی های رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران نیاز به مدیری دارد که به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشراف کامل داشته باشد و از آن صیانت و پاسداری کند در غیر این صورت ما کمافی سابق باز هم دچار کجروی و انحراف بیشتر در حوزه سینما خواهیم شد و با این روش معلوم نیست آخر و عاقبت سینمای ایران چه خواهد شد!

بازیگر فیلم های سینمایی «زادبوم» و «درساژ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروز ۴ نسل از وقوع انقلاب اسلامی گذشته و روابط فرهنگی و ادبیات گفتاری و تصویری به تبعیت از این تغییرات نسلی دچار تغییراتی شده است اما نکته مهم آنجا است که این تغییرات نسلی نباید اصل اساسی پاسداری از ولایت و انقلاب را از بین ببرد و حوزه فرهنگ و هنر باید همواره در پی آن باشد که با تولیدات ارزنده اش از حریم ولایت و انقلاب حمایت و تبعیت کند.

وی ادامه داد: اما بی تردید این تبعیت از حریم انقلاب نمی تواند با خشکی باشد و ما به مدیران فرهنگی نیاز داریم که با ادبیات نسل جدید آشنا باشند، به آن ها احترام بگذارند و به سمتی بروند که نسل جوان بتوانند در مسیر سالم و درستی که برایشان تعریف می شود از رشد کافی برخوردار شوند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: خوشبختانه جوانگرایی در دولت سیزدهم کاملاً مشهود و هویدا است و این اتفاق بسیار نیکویی است. من امیدوارم مدیران جوانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار هستند به خوبی تغییرات نسلی را ببینند و به نوعی برنامه ریزی داشته باشند که ضمن عدم تکرار ضعف مدیران قبلی بتوانند با نسل جوان ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده و حوزه فرهنگ و هنر را دچار رشد کنند.

توکلی سپس با بیان اینکه مدیریت فردی در دنیا منسوخ شده و باید به فکر مدیریت سیستماتیک بود تصریح کرد: من امیدوارم مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی دیگر در پی تصمیم گیری های شخصی نباشند و با به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص در کنار خود مدیریت سیستماتیک درستی را بنا بگذارند که بتواند کارآیی لازم را در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد و سینما را از این بحران دلخراش کنونی نجات دهد.

وی در پایان این گفتگو افزود: خوشبختانه شخص وزیر ارشاد فردی با برنامه و با انگیزه هستند و من بسیار به ایشان و انتخاب های شان امید دارم و آرزو می کنم که ایشان بتوانند با انتخاب نیروهای آگاه و متخصص و متعهد حوزه فرهنگ و هنر کشور را دچار تحولات مثبت نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.