شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۱۳

پیردوست: سال ها است کمترین توجهی به وضعیت اسفبار معیشتی سینماگران پیشکسوت نمی شود و امیدوارم در دولت جدید این رویه تغییر کند/ کرونا کمر سینما را شکانده است!

سعید پیردوست در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن

سینماپرس: سعید پیردوست بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: سال ها است کمترین توجهی به وضعیت اسفبار معیشتی سینماگران پیشکسوت نمی شود و امیدوارم در دولت جدید این رویه تغییر کند؛ پیشکسوتان در تمامی کشورها به عنوان گنجینه و سرمایه های اصلی حفظ و حراست می شوند اما مسئولان کشور ما نه تنها هیچ توجهی به پیشکسوتان ندارند بلکه آن ها را به حال خود رها کرده و اصلاً به یادشان نیستند!

بازیگر فیلم های سینمایی «قاتل اهلی» و «دست های آلوده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این مایه تأسف و شرمساری برای مدیران سینمایی است که پیشکسوتان هنر امروزه در بدترین شرایط معیشتی روزگار می گذرانند و بعضاً حتی توان تأمین معاش روزانه یا پرداخت اجاره خانه های خود را ندارند.

وی یادآور شد: بنده سال های متمادی، از پیش از انقلاب تا امروز در این سینما کار کرده ام و هیچ گاه ندیدم مانند این ایام به پیشکسوتان هنر بی احترامی و بی توجهی شود! کمترین انتظاری که ما می توانیم از مدیران سینمایی کشور داشته باشیم توجه به کسانی است که سال های عمر و جوانی شان را برای رشد و ارتقای فرهنگ این مرز و بوم صرف کرده اند.

پیردوست سپس با اشاره به وضعیت بسیار وخیم اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: مسئولان باید در گام اول این شرایط اسفبار اقتصادی را بهبود بخشند تا آحاد افراد جامعه بتوانند کمی نفس راحت بکشند؛ سینما و سینماگران هم جدای از جامعه نیستند و اگر چرخه اقتصاد بتواند به گردش درآید اوضاع شان کمی بهتر می شود.

این سینماگر پیشکسوت متذکر شد: کرونا کمر سینما را شکانده است همانطور که کمر سایر حرفه ها و مشاغل را شکانده و شرایط تلخی برای مردم به وجود آورده پس بی تردید اگر واکسیناسیون عاجل، همگانی و گسترده نیز در اولویت کارهای مدیران جدید دولت سیزدهم قرار بگیرد ما می توانیم کمی از این بیماری منحوس فارق شویم و با آسودگی خاطر روال طبیعی زندگی را طی کنیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم مسئولان سینمایی دولت سیزدهم در این اوضاع بحرانی اقتصادی به صورت مستمر و ماهیانه سبدهای کالا و معیشتی برای یکایک اهالی سینمای کشور که در هر حرفه و رشته ای فعالیت می کنند در نظر بگیرند تا شاید از این رهگذر اوضاع زندگی سینماگران کمی بهبود پیدا کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.