چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۵

نظام دوست: امیدوارم پروژه تأمین مسکن هنرمندان در دولت سیزدهم کلید بخورد/ تأمین امنیت شغلی و تخصیص بیمه بیکاری به سینماگران ضروری است

نعیمه نظام دوست

سینماپرس: نعیمه نظام دوست بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: یکی از بزرگترین معضلات امروز اهالی سینما تورم کمرشکن، فقر، بیکاری و نداشتن مسکن است؛ مسأله فاقد مسکن بودن بخش کثیری از اهالی سینما معضل بسیار بزرگی است که تنها دولت می تواند این مسأله را حل کند و سینماگران را صاحب خانه نماید از این رو امیدوارم پروژه تأمین مسکن هنرمندان در دولت سیزدهم کلید بخورد، این مهمترین کاری است که دولتمردان جدید می توانند برای اهالی سینما انجام دهند.

بازیگر فیلم های سینمایی «توفیق اجباری» و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: علاوه بر مسأله مسکن، تأمین امنیت شغلی و تخصیص بیمه بیکاری به سینماگران ضروری است. یکی از بزرگترین دغدغه های من و همکارانم نداشتن امنیت شغلی است که باعث شده روح و روان مان به شدت آسیب ببیند.

وی ادامه داد: خیلی از هنرمندان درجه یک و مطرح سینما سال های متمادی است که بیکار و خانه نشین شده اند و هیچ مدیر و مسئولی هم از آن ها یاد نمی کند. این اتفاق باعث شده تا ما همواره استرس داشته باشیم که چه زمانی به خیل این فراموش شدگان سینما اضافه می شویم!

نظام دوست با تأکید بر اینکه هیچ امکانات رفاهی برای سینماگران مهیا نیست متذکر شد: این در حالی است که بخش اعظمی از مردم فکر می کنند همه ما اهالی سینما در ناز و نعمت زندگی می کنیم و هیچ مشکل و کمبودی نداریم! خیر اینگونه نیست! تنها عده بسیار معدودی هستند که همه چیز دارند و درآمدهای نجومی دارند و نباید این تفکر گسترش پیدا کند که همه هنرمندان وضع مالی خوبی دارند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: برخی از هنرمندان حتی بیمه ندارند. من خودم سال های سال دوندگی کردم تا بالاخره بعد از مدت ها توانستم معضل بیمه ام را برطرف کنم که متأسفانه در این میان خانه سینما به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران هیچ قدمی برایم برنداشت!

وی تأکید کرد: اوضاع و احوال سینما در کشور ما اصلاً خوب نبود و کرونا هم مزید بر علت شد تا روز به روز شرایط برای ما بد و بدتر شود. سینماداران که رسماً بیچاره شده اند و متأسفانه دولتمردان دولت تدبیر و امید هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت آن ها نکردند.

این هنرمند در پایان این گفتگو افزود: در هر صورت آنچه مهم است اینکه دولتمردان جدید باید بدانند شرایط امروز سینمای کشور اصلاً عادی نیست و ما شرایط اسفناکی را تجربه می کنیم که تاکنون هیچ وقت به این میزان نبوده؛ از این رو آنچه بسیار مهم است اینکه بودجه بیشتری در این دولت باید به سینما اختصاص داده شود تا کارها رونق بگیرد و کمی از این شرایط تلخ و سیاه و دلگیر فاصله بگیریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.