شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

کارگردان سریال سر دلبران:

می‌خواستم با "سر دلبران" فاصله‌ مردم و روحانیت کمتر شود

 محمد حسین لطیفی

سینماپرس: کارگردان سریال سر دلبران در نشست نقد و بررسی این مجموعه تلویزیونی در ساختمان انجمن های علمی حوزه های علمیه گفت: «هدف من از ساخت این سریال نشان دادن زندگی ساده یک طلبه و روحانی بود این که آن‌ها نیز همچون مردم عادی زندگی می‌کنند.»

به گزارش سینماپرس، محمد حسین لطیفی در نشست نقد و بررسی سریال سردلبران که ظهر شنبه با حضور عوامل این سریال در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: نقد سریال سر دلبران با تمامی ظرافت‌هایی که از سوی روحانیون حاضر انجام شد قابل تقدیر است و گاهی اوقات چنین سریال‌هایی با خطا آمیخته می‌شود که طبیعی است.

وی بیان داشت: کسانی که بحث صوفی‌گری را عنوان کردند به آن‌ها می‌گویم که من کنج نشینی را قبول ندارم بلکه باید حرکت کرد.

این کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به سریال سر دلبران عنوان کرد: هدف من از ساخت این سریال نشان دادن زندگی ساده یک طلبه و روحانی بود این که آن‌ها نیز همچون مردم عادی زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: بنده با روحانیت در ارتباط هستم و با آن‌ها زندگی کردم. فاصله‌ میان مردم و روحانیت را دوست ندارم و می‌خواستم با ساخت سریال سر دلبران این فاصله کمتر شود.

لطیفی عنوان کرد: هر اندازه زمان پیش می‌رود فاصله میان طلاب و مردم بیشتر می‌شود. باید این فاصله کمتر شود و نشان داد طلبه همچون مردم عادی زندگی می‌کند و او نیز مشکلاتی دارد و باید به مردم نشان داد مسائلی همچون گرانی به طلبه مربوط نمی‌شود و باید مسئول مربوطه آن را خطاب قرار داد.

وی در بخش پاسخ به انتقاداتی از سریال سر دلبران اظهار داشت: قبول دارم باید مراقب نشان دادن برخی مسائل درخصوص زندگانی طلبه باشیم. مثلا برخی مسائل در خانه او را نشان ندهیم. اما گاهی اوقات نمی‌شود و باید نشان داد تا این فاصله میان روحانیت و مردم کمتر شود.

کارگردان سریال سر دلبران در ادامه افزود: بنده به شفا اعتقاد دارم و حتی خودم زمانی که در کودکی بیماری سختی داشتم مادرم از امامزاده سید علی(ع) شفای مرا گرفته است. این انتقاد نباید بشود که در سریال به شفا اعتقاد نداشته‌ام.

وی افزود: سریال به دلایل زیادی همچون در دست داشتن مسجد و... در یزد ساخته شد و لازم نبود بازیگران لهجه یزدی داشته باشند که این با مشکل بیشتری همراه می‌شد.  

لطیفی تصریح کرد: ابتدا گفتم بنده با روحانیون ارتباط زیادی داشته‌ام و از زندگانی آنها مطلع هستم و امید دارم جلوه طنز روحانی را در فیلم‌های بعدی خود بیشتر نمایان کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.