پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

وزیر فرهنگ و ارشاد:

جشنواره فیلم فجر امسال وضعیت بهتری دارد / دبیر سال بعد جشنواره مشخص نیست

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: عصر امروز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه سید عباس صالحی در هفتمین روز از برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت حضور پیدا کرد و بعد از بازدید از طبقات و مکان های مختلف پردیس سینمایی ملت در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالاتشان پاسخ داد.

به گزارش سینماپرس، عصر امروز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت حضور پیدا کرد و بعد از بازدید از طبقات و مکان های مختلف پردیس سینمایی ملت در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالاتشان پاسخ داد.

وی در ابتدای صحبت هایش عنوان کرد: تا امروز جشنواره پرشور و نشاطی را شاهد بودیم و آن هم به این دلیل است که اهالی سینما خوب ما به جشنواره رونق دادند و کمک کردند امید و نشاط اجتماعی در پرتو این فیلم های خوب ارتقا پیدا کند.

صالحی یادآور شد: کاملا روشن است که جشنواره مورد استقبال خوبی قرار گرفته است چون تا امروز شاهد بودیم ظرفیت قابل توجهی از سینماهای ما پر شده است و حداقل ۸ فیلم سانس فوق العاده داشته اند که همه این موارد نشان می دهد فیلمسازان ما توانسته اند به شور جشنواره کمک کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه امسال شاهد نمایش فیلم های خشنی در جشنواره هستیم، بیان کرد: من به دلیل اینکه متهم به دخالت در داوری ها و اعمال سلیقه نشوم امسال اولین سالی است که فیلمی در جشنواره ندیده ام و از این جهت هم به شما غبطه می خوردم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دبیر ثابتی همچون دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر برای جشنواره ملی فیلم فجر هم معرفی می‌شود، گفت: هنوز سازمان سینمایی تصمیمی در این زمینه نگرفته است و طبعا هر تصمیمی از آن ناحیه اعلام می‌شود.

وی درباره جایگزینی پردیس سینمایی ملت به جای برج میلاد برای کاخ جشنواره توضیح داد: پردیس سینمایی ملت تجربه جدیدی بود و ما قصد داشتیم تمرکزی به جشنواره بدهیم به این ترتیب که در محیطی متمرکز یک نگاه رسانه ای جریان داشته باشد و با این نگاه بود که سینمای رسانه ها در این دوره تفکیک شد. البته در این چند روزه مشکلاتی مثل کمبود پارکینگ و اینترنت مطرح شده است اما معتقدم اینکه ما یک مکان رسانه ای مختص جشنواره داشته باشیم می تواند به کمک یک جشنواره حرفه ای بیاید و از این نظر این اقدام یک حرکت رو به جلو بوده است. امیدوارم سال آینده با پارکینگ طبقاتی که در حال ساخته شدن است مشکل پارکینگ این مجموعه برطرف شود.

صالحی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر منتفی شدن برگزاری سینمای رسانه ها در برج میلاد یادآور شد: ما طبق نظرسنجی های روزانه ای که از اهالی رسانه می کنیم به این نتیجه می رسیم که سال آینده قرار است چه اتفاقی رخ دهد که امیدوارم برنامه سال آینده اتفاقی مبتنی بر نظرسنجی علمی و قابل اعتماد باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سال گذشته فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» توسط هیات انتخاب رد شد اما امسال با اعمال ممیزی در بخش مسابقه جشنواره حضور دارد، توضیح داد: فیلم «امپراطور جهنم» پارسال آماده حضور در جشنواره نشده بود و این چیزی بود که به دبیرخانه منتقل شد و من نیز قضاوتی در این مورد ندارم و سال قبل هم وزیر نبوده ام اما می دانم که امسال فیلم آماده اکران در جشنواره شده و در فرایند داوری نیز قرار گرفته است.

صالحی در پایان  صحبت هایش در پاسخ به این سوال که قبلا عنوان کرده بود قبل از اینکه دخترش تئاتری را ببیند درباره آن تحقیق می کند و اینکه آیا درباره دیدن فیلم ها نیز همین نظر را دارد، گفت: معتقدم باید رده بندی برای دیدن فیلم و تئاتر برای کودکان وجود داشته باشد و مطمئنا من درباره فیلم ها هم همین اقدام را می کنم.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.