چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

اهدای نشان افتخار «بفتا» به «ریدلی اسکات»

ریدلی اسکات

سینماپرس: نشان افتخار «بفتا» به «ریدلی اسکات» کارگردان ۸۰ ساله سینما اعطا خواهد شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر،  ریدلی اسکات کارگردان «بیگانگان»، «بلِید رانر» و «گلادیاتور» نشان افتخار «بفتا» را دریافت می‌کند.

آکادمی فیلم بریتانیا قرار است از اسکات به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌سازان بریتانیایی تقدیر کند. «عضویت بفتا» بالاترین افتخار این رویداد است که در مراسم پیش روی جوایز بفتا در هجدهم فوریه به ریدلی اسکات اعطا خواهد شد.

او از هنرمندان شاخص سینما است که به مدت ۴۰ سال در ارتقای ژانرها و خلق فیلم‌هایی بسیار شاخص و تاثیرگذار همچون «بیگانگان» «گلادیاتور» و «بلِید رانر» به دیگر هنرمندان پرافتخار نظیر «چارلز چاپلین»، «آلفرد هیچکاک»، «استیون اسپیلبرگ»، «شان کانِری»، «الیزابت تیلور»، «استنلی کوبریک»، «آنتونی هاپکینز»، «لارنس اولیویه»، «جودی دنچ»، «وَنِسا ردگرِیو»، «کریستوفر لی»، «مارتین اسکورسیزی»، «اَلِن پارکر» و «هلی میرن» ملحق می‌شود.

در مراسم سال گذشته بفتا، این افتخار نصیب «مل بروکس» شد.

ریدلی اسکات که جدیدترین فیلمش با عنوان «تمام پول‌های جهان» در مقام کارگردان موفق به دریافت نامزدی بفتا و اسکار برای نقش مکمل مرد توسط «کریستوفر پلامر» شد، در مورد این رویداد گفت: موهبت کار در این صنعت و مفتخر شدن برای کارهایی که انجام داده‌ام برایم بسیار خشنودکننده است.

«آماندا بِری» رئیس جشنواره فیلم بفتا در مورد ریدلی اسکات گفت: او کارگردانی آینده‌نگر و از بهترین فیلم‌سازان بریتانیایی است که کارش تاثیری ماندگار در تاریخ سینما داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.