دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

۲۵ میلیون دلار، هزینه جایگزینی کوین اسپیسی

 کوین اسپیسی - کریستوفر پلامر

سینماپرس: در پی اتهامات جنسی مطرح شده علیه «کوین اسپیسی» بازیگر مطرح هالیوودی و کنار گذاشته شدن او توسط تولید کنندگان فیلم سینمایی «تمامی پول موجود در جهان»، ساخت این فیلم با بازیگر جایگزین و تصویربرداری مجدد صحنه های اسپیسی ادامه پیدا کرد، اما چالش های این جایگزین سازی هنوز برای عوامل سازنده اثر تمام نشده است.

به گزارش سینماپرس، این فیلم قرار بود از ۲ دی ماه در آمریکا و کانادا و از ۱۲ دی در اروپای غربی اکران شود تا در محاسبات جوایز اسکار که همان روزها واپسین مهلت کاندیدایی آن به حساب می آید منظور شود و با این که هنوز قرار است این مناسبات و زمان ها رعایت شود تاخیر افتادن در آن و تبعات «زمان بر» گذاشتن کریستوفر پلامر پیر و معروف به جای اسپیسی نیز احتمال دور از ذهنی نیست و برعکس رویدادی است که احتمال وقوع آن فراوان می نماید. البته ریدلی اسکات به رغم ۸۰ ساله شدن تبحری چشمگیر در تهیه سریع و به موقع فیلم هایش وارد اما پردلهره اضطراری حذف اسپیسی بد نام شده از فیلم تازه او و گرفتن مجدد تصاویر و سکانس های مرتبط با وی با استفاده از بازیگری دیگر امری است که با کارهای قبلی اسکات قابل قیاس نشان نمی دهد و کاملاً متفاوت است. به علاوه بسیاری از چیزهای دیگر فیلم «تمامی پول موجود در جهان» نیز بعد از حذف اسپیسی باید از نو تنظیم و ترسیم شود و حتی تبلیغات پیرامون فیلم نیز تغییر خواهد کرد.


فیلمبرداری مجدد صحنه های اسپیسی با استفاده از پلامر به جای او ۱۰ روز زمان می برد و یک فرض دیگر این بود که پلامر به جای قرار داده شدن و در همان اتاق ها و دکورها پشت به یک دیوار بنشیند و همه آن صحنه های اسپیسی را بازی کند و سپس چهره او و تصاویر بازی و تکلم وی را به صحنه های مذکور Insert و تزریق و جانشین اسپیسی کنند اما هماهنگ سازی رنگ ها و زمینه ها و محیط اطراف ریسک هولناکی جلوه می کند. با این حال کمپانی های سونی و ایمپری تیو که ساخت و توزیع فیلم را برعهده داشته اند معتقدند پخش فیلم با حضور اسپیسی که به کلی از چشم افتاده و اعمال ضد اخلاقی اش افشا شده، لطمه زیادی به فیلم می زند و هم فروش اش را محدود می کند و هم شانس های پیروزی اش در مراسم اسکار را محو خواهد کرد. در عین حال اقدامات مربوط به حذف اسپیسی که حتی بستن قراردادهایی تازه با مارک دالبرگ و میشل ویلیامز همبازیان اسپیسی را در این فیلم به قصد دوباره گرفتن سکانس های مشترک شان با اسپیسی (و البته این بار با پلامر به جای او در برخواهد داشت)، مخارج کلان اضافه ای را به فیلم تحمیل خواهد کرد که بعید است با احتساب مخارج تهیه تریلرها و پوسترهای تازه و بسیاری از نکات جنبی و مرتبط کمتر از ۲۵ میلیون دلار آب بخورد.


این فیلم درباره ماجرای واقعی ربوده شدن نوه جان پل گتی میلیاردر معروف آمریکایی و خودداری این سرمایه دار از پرداخت باج کلانی است که آدم رباها برای رهایی نوه وی طلب می کنند و تبعات تلخ این تقابل را هم به تصویر می کشد. اسپیسی بعد از افشاگری های اخیر پیرامون وی از سایر پروژه های در دست تولید و یا کارهای آینده اش هم اخراج شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.