چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

کارگردان سینمای کودک:

دولت زیرساخت های سینما را بهبود ببخشد

مرضیه برومند

سینماپرس: کارگردان سینمای کودک گفت: دولت باید زیرساخت های سینما را بهبود ببخشد تا آثار قابل توجهی تولید شود.

به گزارش سینماپرس؛ مرضیه برومند درباره سینمای کودک گفت: ما در حال خارج شدن از زیر چتر حمایت دولت و ایستادن روی پای خودمان هستیم بنابراین یک بازار عرضه و تقاضا ایجاد می شود و باید آن سینمای گلخانه ای را پشت سر بگذاریم. به تبع همین اتفاق باید فیلم های مان از نظر کیفیت دارای درجه ای باشند که سینمادار مایل به اکران آنها باشد چون مهمتر از همه رضایت تماشاگر است.

وی افزود: تنها موضوعی که در سینمای کودک جای گله دارد این است که آثار کودک تنها سه ماه در سال سرپا هستند زیرا در سایر ماه ها بچه ها تا ساعت ۱۷ در مدرسه حضور دارند بنابراین اگر آموزش و پرورش با سینماها همراهی کند در طول روز هم سالن های سینما پر می شود. از همین رو من فکر می کنم یکی از مسایلی که به سینمای کودک ضربه می زند، همین امر است.

برومند عنوان کرد: از نکات دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که زیرساخت های ما ضعیف است به همین دلیل فکر می کنم اگر دولت قصد حمایت دارد، باید در زیرساخت ها سرمایه گذاری کند مثلا ما یک استودیو یا سوله خوب و مجهز برای ساخت آثار نداریم در حالی که سینمای کودک سینمای تخیل است؛ ما برای اینکه یک فیلم تخیلی بسازیم و از تکنولوژی روز بهره بگیریم نیاز به یک سری زیر ساخت ها داریم در حالی که این زیرساخت ها فراهم نیست.

او اضافه کرد: برخی از سینماگران کودک از فروش کم و شرایط بد اکران گله دارند که به نظرم چندان به جا نیست چون فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» با همین شرایط به فروش خوبی رسیده است البته امیدوارم «شکلاتی» و «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» هم به فروش خوبی دست یابند.

برومند در پایان با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه اظهار کرد: به نظرم باید بخش خصوصی همت و روی سینمای کودک سرمایه گذاری کند تا این سینما بتواند از اقبال خوبی بهره مند شود البته اگر مردم هم دوست دارند که کودکان آنها سینمای کودک داشته باشند و در هر زمان بتوانند آنها را برای تماشای آثار به سینما ببرند، باید از فیلم ها استقبال کنند و به صورت خانوادگی به تماشای فیلم ها بنشینند در این صورت چرخ سینمای کودک به حرکت درمی آید. بنابراین نمی توانیم نقش مردم را نادیده بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.