دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

بیکاری گسترده اهالی سینما؛ دلایل و راهکارها/ ۱۹

زمانی: تأمین امنیت شغلی، بیمه بیکاری و بیمه تأمین اجتماعی الفبای هر جامعه است اما در سینمای ما این الفبا وجود ندارد

علی زمانی عصمتی در نشست خبری فیلم «شیفتگی» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: علی زمانی عصمتی در رابطه با معضل بیکاری گسترده اهالی سینمای کشور گفت: تأمین امنیت شغلی، بیمه بیکاری و بیمه تأمین اجتماعی الفبای هر جامعه است اما در سینمای ما این الفبا وجود ندارد و به همین علت است که بسیاری از هنرمندان ما در زمان بیکاری و خانه نشینی با مشکلات گسترده ای مواجه می شوند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: معضل بیکاری و خانه نشینی بیشتر از سایر هنرمندان سینما در قشر بازیگران و به ویژه بازیگران پیشکسوت دیده می شود و این برای سینمای ما بسیار مایه تأسف است چرا که اگر مبحث مهم تأمین امنیت شغلی و بیمه بیکاری که سال ها است وعده راه اندازی و عملی شدن آن داده شده به راه افتاده بود دیگر هنرمندان از پیری و خانه نشینی و بیکاری شان هراسی نداشتند.  

این فیلمساز ادامه داد: بیمه تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری در کشورهای دنیا نماد توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود اما متأسفانه نشانی از این رشد و توسعه یافتگی در جامعه سینمایی کشور ما دیده نمی شود و از این رو مدیران سینمای کشور باید هرچه سریعتر تدبیر جدی و اساسی برای این قضیه بیندیشند.

زمانی عصمتی سپس با بیان اینکه گرفتن روابط به جای ضوابط نیز یکی دیگر از مسائلی است که باعث بیکاری مطلق عده کثیری از اهالی سینما شده است اظهار داشت: این روزها داشتن رابطه در سینما حرف اصلی را برای حضور و کار کردن هنرمندان می زند و متأسفانه کسانی که نخواهند وارد روابط با برخی افراد بشوند مجبور می شوند که خانه نشین شده و در بیکاری به سر ببرند و روزگار بگذرانند.

وی ادامه داد: آنچه این روزها اهمیت خود را از دست داده این است که آیا فلان هنرپیشه ای که در فیلم ها و سریال های متعدد حضور دارد توانایی و دانش حضور در این حرفه را دارد و یا اینکه تنها روابطش باعث شده تا اینقدر پرکار شود و جای دیگران را تنگ کند؟

این فیلمساز در خاتمه این گفتگو متذکر شد: مدتی است مدیران سینمایی کشور بحث راه اندازی VOD را مطرح کرده اند و می خواهند با انجام این کار تولیدات را در سینمای کشور افزایش دهند که امیدوارم در این کار واقعاً موفق باشند تا شاید با افزایش تولیدات مشکلات و دردمندی های بسیاری از هنرمندان دردمند و دغدغه مند سینمای کشور که خانه نشین شده اند برطرف شود و آن ها بتوانند مجدداً در جامعه هنری حضوری فعال و موثر داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.