سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

بیکاری گسترده اهالی سینما؛ دلایل و راهکارها/ ۳

شوقی: رفع معضل بیکاری اهالی سینما نیاز به حضور مدیری دغدغه مند و با قدرت دارد/ آبرویی برای اهالی سینما باقی نمانده است!

عباس شوقی

سینماپرس: عباس شوقی عضو هیأت مدیره طراحان جلوه های ویژه میدانی در رابطه با بیکاری گسترده اهالی سینمای کشور گفت: رفع معضل بیکاری اهالی سینما نیاز به حضور مدیری دغدغه مند و با قدرت دارد و معتقدم وضعیت آشفته این روزهای سینماگران به دلیل عدم حضوری مدیری است که بتواند با تدبیر مشکلات آن ها را حل کند.

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم سینمایی «فروشنده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور در وضعیت بسیار بدی به سر می برند؛ بیکاری مفرط و فزاینده باعث شده تا ما با مشکلات زیادی روبرو شویم و حتی در تأمین معیشت زندگی مان با مشکل مواجه باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: وضعیت بد اقتصادی و مسأله «برجام» بیش از پیش باعث ایجاد مشکل در سینما شده است!؛ این روزها همه چشم امید ما به این مسأله دوخته شده که آیا برجام به فرجام می رسد یا نه؟ چرا که متأسفانه دولت با خِسّت زیاد بودجه به دستگاه ها و نهادهای دولتی نمی دهد و همین باعث شده تا سینمای کشور نیز این روزها در بی پولی دست و پا بزند و اغلب دست اندرکارانش بیکار باشند.

شوقی خاطرنشان کرد: علاوه بر مسأله مهم بیکاری پیشکسوتان و فرهیختگان سینمای کشور نبود بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی، نبود امنیت شغلی و... نیز یکی دیگر از عواملی است که لطمات روحی و روانی زیادی را به سینماگران وارد کرده است؛ متأسفانه این روزها وضعیت سینمای کشور به گونه ای شده که بسیاری از نیروهای متخصص آن یا مجبور به تغییر شغل شده اند و یا با التماس از این و آن می خواهند که کاری در سینما برایشان جور کنند و این در حالی است که ما نباید به آقایان مدیر برای حضورمان در سینما التماس کنیم و این آن ها هستند که باید التماس ما را بکنند که با سابقه ای که داریم در سینما حضور داشته باشیم.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «پستچی سه بار در نمی زند» با بیان اینکه آبرویی برای اهالی سینما باقی نمانده تأکید کرد: من به عنوان شخصی که در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی به عنوان طراح جلوه های ویژه حضور داشتم الآن متعجبم که چرا برای حضور در هیچ پروژه ای پیشنهاد ندارم؛ من و امثال من در سینمای ایران آبرو دارند و این رفتار غلط مدیران سینمایی و بی سرپرست بودن سینما باعث شده تا آبروی ما نیز نزد خانواده های مان برود.

وی افزود: متأسفانه وضعیت سینمای ما به گونه ای شده که برخی افراد که ادعای داشتن چندین سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر را دارند نصف دستمزدهای واقعی شان را از تهیه کنندگان سینما طلب می کنند و در پروژه ها حاضر می شوند و همین باعث شده تا کیفیت آثار تولیدی سینما نیز روز به روز پایین آمده و سینمای ما رو به قهقرا برود.

شوقی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: ای کاش مدیری دغدغه مند، دلسوز و با تدبیر پیدا شود تا وضعیت بحرانی سینمای کشور را نجات دهد و ما را از معضل بیکاری و هزاران مشکلی که با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم نجات دهد.

گفتنی است؛ این سینماگر تاکنون طراحی جلوه های ویژه آثاری همچون: «من مادر هستم»، «اشک سرما»، «شام آخر»، «مزاحم»، «چتری برای دو نفر»، «تکیه بر باد»، «اسکادران عشق»، «بوی پیراهن یوسف» و... را بر عهده داشته است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.