یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶

اعمال مدیریت در توزیع آثار موسیقی/1

عزیزخانی: موسیقی، مدیریت توزیع ندارد

جمشید عزیزخانی

جمشید عزیزخانی معتقد است؛ مردم به قوانین کپی رایت اعتقاد ندارند و سیستم مدیریت توزیع آثار موسیقی خیلی خوب نیست.

جمشید عزیزخانی؛ خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، از اوضاع موسیقی در حال حاضر گفت: متاسفانه اوضاع بازار نوار و کاست زیاد خوب نیست و خوب استقبال نمی شود یا بد استقبال می شود به این معنی که مردم به قوانین کپی رایت اعتقاد ندارند و سیستم مدیریت توزیع آثار موسیقی خیلی خوب نیست.

وی افزود: صرفا کار تمامی هنرمندان به قطع یقین به صدا و سیما می رسد و کسانی که در ژانر ما کار می کنند درحال حاضر وابسته به صدا و سیما هستند. صدا و سیما هم متاسفانه یا خوشبختانه با مدیریت جدید و فضایی که در جامعه وجود دارد تنها به یکسری مسائل خاص می پردازند مثل موسیقی هایی که به شکل روزمره از تلویزیون پخش می شود. من فکر می کنم که بهترین زمان برای اجرای موسیقی درحال حاضر است.

عزیزخانی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر آن چیزی که باید ارائه شود و انتظار آن می رود ارائه نمی شود و عدم مدیریت صحیح در موسیقی حس می شود. مثل همین سریال ها و فیلم ها که به تعداد زیادی ساخته می شود اما از آن طرف تلویزیون های خارج از مرز مخاطبان خود را گرفته اند و بازگرداندن آن مخاطبان پای تلویزیون خودمان سخت است که این قضیه در موسیقی هم صدق می کند و ممکن است برای موسیقی هم همین اتفاق بیافتد و زمانی بخواهند به داد موسیقی برسند که مخاطب به سمت دیگری گرایش پیدا کرده باشد و موسیقی خارج از کشور مخاطبان را جذب خود کنند.

وی عنوان کرد: فعالیت های اخیرم مرتبط با مرکز موسیقی است. آخرین کاری که ساخته ام سینا سرلک خوانده است که هنوز قیمت گذاری نشده است و یک کار موسیقی مقامی هم در دست دارم که انشاالله اگر فرصت شود با همکاری آقای چاووشی انجام خواهیم داد. یک سری کارهای مقامی است؛ مقام های تنبور که از اساتید ما هستند و قرار است اجرا شود و ما هم در صدد هستیم آن ها را احیا کنیم. کارهای مقدماتی آن انجام شده است و با همین گروه بیستون که گروه خودم است مشغول کار هستیم. فقط ثبت آثار مانده است که امیدوارم به زودی انجام شده و آن ها را ضبط کنیم.

این موسیقیدان خاطرنشان کرد: به دلیل کرایه های بالای تالارها و هزینه های بالای تالارها و نوازنده ها متاسفانه مردم در حسرت یک کنسرت خوب هستند و گاهی هم که ما مایلیم کنسرتی را اجرا بکنیم باید یک تا دو ماه از کار بیکار شویم تا مسایل مختلف آن حل شود. آخرین اجرای من چهار ماه پیش در تالار رعد بود که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.