دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

تهیه کننده «خط رو خط» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

رضایتم از «خط رو خط» ۱۵ درصد است/ گران شدن بی رویه دستمزدهای بازیگران آسیب جدی به برنامه ها، فیلم ها و سریال ها وارد کرده!

برنامه «خط رو خط»

سینماپرس: سعید کمانی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «خط رو خط» که این روزها از شبکه نسیم در حال پخش است گفت: برنامه های سیتکامی آرام ارام مخاطب را به سمت خود جذب می کنند و به هر حال من هم امیدوارم این برنامه بتواند مخاطبی را که هر شب خسته از کار روزانه به منزل می آید را راضی کند و اندکی از فشارهای روحی او را به دلیل فشار اقتصادی کم کند.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «سایبر» و «دختر گمشده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من چند مدتی تنها در خصوص فضای کرونایی سریال ساخته بودم دوست داشتم از آن حال و هوا بیرون بیایم و برنامه ای تولید کنم که با تماشای آن حال جامعه خوب شود. اما متأسفانه ما امروز عناصری که باید برنامه طنز را شکل دهند تا باعث خنده مردم شوند را در اختیار نداریم و به همین علت کارهای مان از نظر کیفی به شدت افت می کند.

کمانی در همین راستا متذکر شد: مهمترین مسأله این است که به تولید آثار طنز بودجه مناسب اختصاص داده نمی شود؛ بودجه ای که به برنامه های طنز می دهند نمی تواند فضای مطلوبی را ایجاد کند اما به هر صورت معتقدم در کلیت ساخت این قبیل آثار بهتر از نساختنش است. به هر حال ما وقتی این نوع برنامه ها را می سازیم تعدادی نویسنده و بازیگر و... فضای کار پیدا می کنند و می توانند دیده شوند. اصولاً تولید این قبیل کارها فضای مناسبی است که ما به بتوانیم بازیگران و عوامل خوبی را به سینما و تلویزیون معرفی کنیم.

این تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما به عنوان یک تهیه کننده سابقه دار از «خط رو خط» رضایت دارید یا خیر اظهار داشت: رضایتم از «خط رو خط» ۱۵ درصد است؛ معتقدم می شد این برنامه را با کیفیت بسیار بهتری ارائه کنیم اما همانطور که گفتم مشکلات بودجه ای مانع این اتفاق شد. اصولاً برنامه های سیتکامی آرام ارام مخاطب را به سمت خود جذب می کنند و به هر حال من هم امیدوارم این برنامه بتواند مخاطبی را که هر شب خسته از کار روزانه به منزل می آید را راضی کند و اندکی از فشارهای روحی او را به دلیل فشار اقتصادی کم کند.

وی سپس با انتقاد شدید از افزایش بی رویه نرخ دستمزدهای بازیگران معروف تصریح کرد: گران شدن بی رویه دستمزدهای بازیگران آسیب جدی به برنامه ها، فیلم ها و سریال ها وارد کرده! دلیل این اتفاق هم برخی برنامه سازان تلویزیونی هستند که برای حضور یک ساعت یک بازیگر در برنامه های شان رقم های گزافی را به آن ها پرداخت می کنند و این مسأله باعث می شود که این بازیگران دیگر حاضر نشوند با رقم های معقول ماه ها وقت شان را برای حضور در یک پروژه صرف کنند!

کمانی تأکید کرد: ما در «خط رو خط» مجبور شدیم از بازیگرانی استفاده کنیم که هنوز رشد نکرده اند و در حال آزمون و خطا هستند. بدیهی است که اگر بازیگران توانا در این پروژه کار می کردند قطعاً «خط رو خط» برنامه بهتری می شد اما به دلیل مطالبه دستمزدهای فوق سرسام آور برخی بازیگران چهره که برنامه ما از توانش خارج بود نتوانستیم آن ها را جذب کنیم.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «همه گیری» و «موج اول» ادامه داد: به هر صورت «خط رو خط» تاکنون در دو فصل تولید شده است و اگر ما این اثر را در ۳ فصل تولید می کردیم شاید میزان رضایت خود بنده از اثر به ۷۰ درصد هم می رسید چرا که کار پخته تر می شد. بدیهی است در کارهای سیتکامی نمی توانیم انتظار داشته باشیم که در قسمت های ابتدایی شان نظر قطعی داده شود.

وی یادآور شد: اصولاً تولید این برنامه ها به دلیل تک لوکیشن بودن و فضای بسیار اندک بسیار سخت است. از سوی دیگر مخاطب ما سال ها است که از این فضا دور شده؛ هر چند که پیش از این ما نمونه های خوبی مانند «نیمکت» محمد رحمانیان را داشته ایم که در این فضا ساخته شده اند و با استقبال خوب مخاطبان هم مواجه گشته اند اما متأسفانه مدتی است از این فضا فاصله گرفته ایم و عادت مخاطب برای تماشای این قبیل برنامه ها از بین رفته است.

کمانی افزود: در هر صورت من از تلویزیون تشکر می کنم که دوباره شروع به ساخت این نوع برنامه های سیتکامی کرده؛ من امیدوارم به زودی دوستان دیگرمان هم شروع به تولید این برنامه ها کنند و همه با هم تلاش کنیم تا بازیگران خوبی را معرفی کنیم و زین پس مجبور نباشیم که بازیگران گران را به پروژه های مان دعوت کنیم. این شرایطی که برخی بازیگران به رسانه ملی تحمیل می کنند اصلاً در شأن هنر و هنرمندان نیست و امیدوارم که به زودی تدبیری در این خصوص اندیشه شود.

گفتنی است؛ «خط رو خط» به تهیه کنندگی سعید کمانی و کارگردانی پریناز آل آقا با موضوع طنز اجتماعی شنبه تا دوشنبه هر هفته ساعت ۱۹ از شبکه نسیم به روی آنتن می رود.
این مجموعه با محوریت فرهنگ آپارتمان نشینی، فضای مجازی، راهنمایی و رانندگی، خانواده، اخلاق، کودک و نوجوان و ازدواج با نقش آفرینی رضا شفیعی جم، خشایار راد، سالار کریمخانی، حمید نیک نبرد و... و. پخش می شود. علاقمندان می توانند بازپخش این برنامه را در ساعت ۸ صبح روز بعد از این شبکه مشاهده نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.