جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تلاش دو ساله ما این بوده نهادی راهبردی، تمدن ساز و بیمه کننده انقلاب اسلامی ایجاد کنیم!

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

سینماپرس: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این سازمان در طول ۲ سال گذشته تلاش کرد تا در عرصه ارائه خدمات به جامعه هدف خود کاملا زیرساخت‌های الکترونیک را فراهم کند و امروز این امر محقق شده است.

به گزارش سینماپرس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه ۱۸ اسفندماه در مصلای امام (ره) اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس در برابر آماج حملات همه جانبه نظامی دشمنان این ملت و در ادامه آن پیروزی ملت بزرگ ایران در عرصه های مختلف رسانه ای و تحریم های اقتصادی امروز بدون روحیه ایثار، گذشت، فداکاری و ایستادگی میسر نمی شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پشتوانه ایثار ملت اشاره کرد و افزود: این ملت به جای این که به قبیله و حزب و خودش فکر کند به آرمان ها و ارزشهای اسلامی و ایرانی فکر کرد و این روحیه را در دوران زرین دفاع مقدس به اوج رساند.

قاضی زاده هاشمی گفت: دنیا کم جنگ تجربه نکرده و تعداد کشته شدگان در جنگ های دنیا هم بسیار بیشتر از شهدای ما در دوران دفاع مقدس است اما چطور از دفاع مقدس و شهدای ما امروز در عرصه تاریخ به عنوان دورانی درخشان ذکر می شود، دلیل این چیزی نیست جز روحیه ایثار و شهادت بی وصف رزمندگان ما و ایثار و شهادت برای هدفی بالاتر و آنچه عزت به این دهد به این مساله فداکاری برای اررزش های الهی و ایستادگی در برابر ظلمی جهانی است.

وی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن همیشگی یاد شهدا تاکید کرد: حکمتی که در پشت این مساله کلان هست این است که ذکر شهدا نه فقط پاسداشت نام یک فرد است بلکه از روش و الگوی زندگی او و قهرمانی که به جوانان عرصه می کنیم، نام می بریم و این باعث زنده ماندن آرمان های اسلامی ماست و باعث می شود تلاش کنیم تا به آرمانهایمان برسیم.

رییس بنیاد شهید ضمن یادآوری ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید تصریح کرد: یاد شهدا حرکت و امیدآفرین است، دو وظیفه بزرگ به عهده بنیاد شهید است، یک تکریم خانواده عزتمند شهید است که ایثارگری خود را نشان داده و وظیفه دوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

قاضی زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید باید یک سازمان فکری انقلابی باشد تا مسئولیت های عمومی همگان را در قبال خانواده های ایثارگران یادآوری کند، در گذشته به تدریج بنیاد شهید به یک سازمان خدماتی تبدیل شده بود اما در دولت سیزدهم تلاش بر این شد تا با بازطراحی مجموعه فعالیت ها، ساختارش تا حدی به ریل اصلی مد نظر امامین انقلاب بازگردد، تلاش دو ساله ما این بوده نهادی راهبردی، تمدن ساز و بیمه کننده انقلاب اسلامی ایجاد کنیم و در این مسیر لازم بود آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر تشکیلات شورای مشاوران اجرایی ایثارگران در تمام دستگاه های اجرایی تقویت و میز خدمت در استان ها فعال شد، دیدار با ۵۰ هزار نفر در قالب پویش «سلام شهید» از دیگر دستاوردها بود.

رییس بنیاد شهید ادامه داد: تغییر ساختار بنیاد شهید باعث شد ما بتوانیم از دستگاه های مختلف در جهت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت مطالبه گری داشته و درخواست گزارش کار کنیم که این گزارش ها برای عالی ترین مقام اجرایی کشور ارسال شد، تلاش ما این شد که به تمامی دستگاه هایی که در صف اول خدمت رسانی به ایثارگران هستند یادآوری شود بنیاد شهید جانشین شما نیست و همین ها باعث شد طی دو سال گذشته مجموعه خدمات دولت در این بخش ها با رشد ۳۰۰ درصدی همراه باشد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: خود بنیاد شهید هم یک دستگاه اجرایی بود که لازم بود یکپارچه سازی خدمات برایش اتفاق بیفتد، در این مسیر بنیاد شهید در عرصه ارائه خدمات به جامعه مخاطب خود زیرساخت های الکترونیک را فراهم کرد و امروز ۱۰۰ درصد خدمات این نهاد در بستر الکترونیک ارائه می شود.

به گفته وی بحث مردمی سازی نیز از اهداف دیگر بنیاد شهید بود و در این مسیر از نخبگان جامعه ایثار و شهادت بهره بردیم، همچنین تاکنون بیش از ۱۴ هزار یادواره شهدا توسط مردم در یک سال برگزار و سیاست واگذاری امور به مردم و مردم سازی عملیاتی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.