سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

محمدرضا شهبازی:

برخی«دو قطبی» بودن را برای برنامه «پاورقی» مطرح می‌کنند در حالی که «دوقطبی سازترین شخص انقلاب اسلامی» مرحوم امام راحل بودند

برنامه «پاورقی»؛ شهبازی

سینماپرس: مجری تلویزیون گفت: برنامه پاورقی و سیدخندان نشان دادند می‌توان مذهبی بود و سلبریتی نداشت اما جذاب بود و بیننده داشت.

به گزارش سینماپرس، در سومین روز از جشنواره مردمی فیلم عمار محمدرضا شهبازی در کارگاه تجربه کاوی تولید برنامه تلویزیونی که در سینما فلسطین برگزار شد گفت: پاورقی برای من یک تجربه ویژه، عجیب و آموزنده در مسیر کاری بود. از این جهت که بسیاری از تصورات مختلف من را به هم ریخت.

اخلاص رمز موفقیت سلحشور در سریال یوسف پیامبر بود

شهبازی با بیان اینکه در فضایی که بخشی از مردم حتی حزب‌اللهی‌ها درجاتی از ناامیدی داشتند که کار تمام است پس خود را بچسبیم و کوتاه بیایم که نظام باقی بماند. عنوان کرد: در این فضا خداوند برکت داد و کاری آغاز شد، بازخوردهایی که بنده می‌گرفتم بسیار عجیب بود، کار پاورقی آغاز شد در شرایطی که برای کار فیلمبردار نداشتیم، چرا که فضا بسیار سنگین بود، از نویسنده و تهیه کننده همه با این دید وارد کار شدند که خود را آماده انتقادات شدید مردم کرده بودند. از این جهت کار بسیار ویژه‌ای بود که کار با اخلاص آغاز شد، در فیلم یوسف پیامبر (ص) چیزی جز اخلاص در آقای سلحشور دیده نمی‌شود چرا که برخی از بازیگران بدون هیچ نوع پیشینه بازیگری وارد کار شده بودند.
برای سلحشور پروژه آن محصول نهایی که روی آنتن می‌آید مهم نبود بلکه برای تک تک افرادی که در این فیلم کار می‌کردند اهمیت قائل بود. به همین دلیل سریال یوسف پیامبر این همه بازدید جهانی داشت. امثال سلحشور تلاش می‌کنند که کار خود را شرافتمندانه انجام بدهد. بهتر است که کار فرم خوبی داشته باشد، اما الزاماً فرم کافی نیست حتی محتوای خوب هم کافی نیست بلکه کار باید همراه با اخلاص باشد. خوشحال هستم که پاورقی اینگونه است که وقتی یک مادر شهید مرا می‌بیند می‌گوید که وقتی آن را می‌بینیم دلم ما خنک می‌شود.

بچه حزب اللهی نباید رشد کند

شهبازی با بیان اینکه برخی عامدانه به دنبال حذف جریان حزب‌الله از فرهنگ هستند گفت: هر جا بچه حزب اللهی‌ها رشد کردند و سرشان را بالا گرفتند ضدانقلاب داخلی و خارجی به یکدیگر گرا دادند تا نابودشان کنند مثل حامد زمانی که در موسیقی بالا آمد همه کاری کردند تا بزنند جوری این بنده خدا را زدند که دیگر نتوانست بلند شود، در ورزش فلان مدیر و فلان بازیکن حزب اللهی را می‌زنند تا نتوانند ابراز عقیده کنند حالا اگر ما در زمینه طنز بیاییم بالا ما را زمین می‌زنند. دیده‌بان‌هایشان چنان دیده‌بانی می‌کنند و سوتی می‌گیرند و دائم در تلاش‌اند اعتماد به نفس را از بچه حزب اللهی بگیرند. اشتباه کند، سوتی بدهد مگر چه اتفاقی می‌افتد؟ اجازه بال و پر نداشتند حالا باید تجربه کنند تا بتوانند خودشان را بالا بکشند تمام بازیگران و کارگردان‌های معروف هم کارهایی داشتند که شکست خوردند مگر می‌شود که شکست نباشد.

تلویزیون باید برای همه سلایق برنامه داشته باشد

این مجری تلویزیون در پاسخ به اظهارات در مورد میزان بیننده پاورقی و سیدخندان گفت: تلویزیون اول از همه یک مارکت است مثل این است که ذائقه بیشتر مردم به کباب کوبیده و جوجه کباب و قیمه قورمه سازگار است و ۶۰ یا ۷۰ درصد فروش رستوران‌ها از همین مدل غذاهاست، اما برای ۳۰ و ۴۰ درصد دیگر مردم ته‌چین و کرفس و فلان هم گذاشتند تلویزیون هم همین است.

وی افزود: اگر شما معتقدید پاورقی و سیدخندان ببیننده ندارد پس باید تعطیل شود مثل این است که گیر بدهیم پس همه باید جوجه کباب و کوبیده بخورند و حق ندارند به برنامه‌های دیگری تمایل نشان دهند!
به فرض که این گزاره درست باشد که پاورقی و سیدخندان مخاطب ندارند که اتفاقا گزاره نادرستی است، اما فرض کنیم که درست است، با این حال این همه برنامه ساخته می‌شود خب برنامه این‌چنینی هم لازم است، چون مخاطب دارد چرا حق بقیه مخاطبین را ندیده می‌گیرند!؟ اتفاقا اگر برنامه‌ها متنوع باشد مخاطب تلویزیون هم بیشتر می‌شود هرکس برنامه مورد علاقه خودش را نگاه می‌کند.

وی افزود: برخی می‌گویند در سیدخندان چرا اینقدر چادری حاضر است؟ ما از شما سوال داریم چرا در دیگر برنامه‌ها چادری‌ها سانسور شدند؟ ما برای یک قشر خاص برنامه می‌سازیم یا شما که عملا می‌گویید مذهبی‌ها و چادری‌ها آدم نیستند و باید حذف شوند. پاورقی و سیدخندان نشان دادند می‌توان مذهبی بود و سلبریتی نداشت، اما جذاب بود و بیننده داشت.

پاورقی پربیننده‌ترین برنامه در حوزه فلسطین شد

شهبازی با بیان اینکه پاورقی در آخرین نظرسنجی صدا و سیما پربیننده‌ترین برنامه‌ای بوده است که به موضوع فلسطین پرداخته است اظهار کرد: پاورقی تحلیل عجیب و غریبی ارائه نمی‌دهد بلکه بسیار ساده با تعداد کم و بودجه محدود پربیننده‌ترین برنامه رسانه ملی شده است، یکی از دلایل آن این است که صریح هستیم و خود را سانسور نمی‌کنیم. ما هیچ مشکلی نداریم که به بینندگان خود بگوییم در اول ماه رجب ما را دعا کنید، ما در استودیو برنامه روضه برگزار و سپس طنز اجرا می‌کنیم.

دو قطبی سازی کجا معنا پیدا می‌کند؟

این مجری گفت: برخی دو قطبی بودن را برای برنامه مطرح می‌کنند، در حالی که دوقطبی سازترین شخص انقلاب اسلامی مرحوم امام راحل بودند. وقتی امام از اسلام محمدی صحبت می‌کند اسلام آمریکایی را هم نقد می‌کند. مسئله دوقطبی امری واقعی است. اینکه برخی تجزیه طلب هستند و هشتگ می‌زند من بی‌ناموس هستم را انکار نکنید. در ماجرای کرمان انکار نکنید که برخی ابراز خوشحالی می‌کردند. وقتی شما چنین مسائلی را مطرح نمی‌کنید آن‌ها اکثریت نشان داده می‌شوند.

عامه مردم از طنز استقبال می‌کنند

شهبازی در ادامه این نشست گفت: همان کسانی که رفتند اخراجی‌ها دیدند و آن را فیلم اول سینما از نظر فروش و دیده شدن کردند همان کسانی هستند که فیلم فسیل را پربیننده کردند عامه مردم برایشان فرقی نمی‌کند هر جا بتوانند بخندند از آن فیلم، برنامه یا مکان استقبال می‌کنند این سیاسی بازی‌ها در کف جامعه وجود ندارد.

وی افزود: در تمام مدتی ۱۵ ماهی که برنامه پاورقی ساخته شد با مترو و موتور در رفت و آمد بودم جز احترام و استقبال چیزی از مردم ندیدم و تعداد ناسزاگوها به قدری پایین بود که شاید به اندازه انگشتان دو دست هم نمی‌رسد، اکثریت مردم با انتقادات و پیشنهاداتشان از برنامه استقبال می‌کردند. همه باید بدانند که فضای حقیقی متفاوت‌تر از فضای مجازی است.

نظرات

  • ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۱۳:۴۱
    0 0
    دقیقا کدوم استقبال برنامه سبد خندان که پنج درصد بیشتر مخاطب ن آره هیچ بعدم والا ما الان هر ب نانه ای که تو صدا وسیما می بینیم چه مجری هاشون چه مهما ن هاشون بیشتر چادری اند دوره های قبلم همین طور بوده۰بملند که کارمندان زده بالای زن هم تو صدا وسیما چادری اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.