دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار:

نوع توزیع ما درون‌گفتمانی بود/فعالان «عمار» باید توجه بیشتری به مصرف مخاطبان داشته باشند

دومین نشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: فعالان عمار باید توجه بیشتری به مصرف مخاطبان داشته باشند که پس از بحران تولید و توزیع، بحران مصرف را هم حل کنند.

به گزارش سینماپرس، سهیل اسعد دوشنبه- ۱۸ دی ماه- در دومین نشست خبری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حسینیه هنر با اشاره به مورد مخاطب بودن همه در این رویداد اظهارداشت: در مرحله آینده خیلی به نفع ماست که نگاه متفاوتی داشته باشیم. در فلسفه وجودی عمار بحران توزیع را داشتیم که در همان ابتدا و در جشنواره نخست، تولید در سطح ممتازی بود و خیلی‌ها با مشکل در برخورداری از مکان برای ارائه آثار خود مواجه و تنها حرفه‌ای‌ها و آماتورها وارد تولید و توزیع شدند.

وی در این نشست که با هدف اعلام جزئیات برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه و نمایش مرکزی آثار چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد، افزود: نوع توزیع ما درون‌گفتمانی بود و بیشترین افرادی که از آثار عمار متاثر می‌شوند بچه‌های حزب‌الهی و انقلابی هستند و هدف اصلی پروسه هنر و رسانه این است که همه استفاده کنند.

اسعد تاکید کرد: فعالان عمار باید توجه بیشتری به مصرف مخاطبان داشته باشند که پس از بحران تولید و توزیع بحران مصرف را هم حل کنند.

دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اظهارداشت: محتوا و قالب باید به سطحی حرکت کند که در زمان کوتاه حرف خود را به معنای عمیق بزند، دومین اصل، توجه و اهمیت دادن به جذابیت فیلم و فصل سوم تنوع آثار است که احساس می‌کنم در گفتمان انقلاب تنوع در آثار کمتر وجود دارد و خلاقیت اصل دیگر است که باید از حالت سنتی خارج شویم.

اسعد افزود: بحث بعدی هیجانی و احساساتی بودن کارهاست و مخاطب به این عادت کرده و عمار باید وارد این مساله شود و لازم است قبل از خلق اثر برای تولید به صورت مباشر با مخاطب در ارتباط باشند و براساس نیازهای مخاطبان خلق اثر کنند.

ارسال ۳۳۰۰ اثر به جشنواره عمار

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار هم با یادی از شهدای حماس، سیدرضی و جنایت تروریستی مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت و کودکانی که از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند، اظهارداشت: در این دوره، تعداد زیادی اثر به جشنواره در بخش‌های مختلف رسیده که بیش از ۳۳۰۰ اثر است که شامل مستند، داستانی، پویانمایی، تولیدات فضای مجازی، فیلمنامه و ... است. بیش از ۸۰۰ اثر فیلم‌های مردمی در بخش فیلم ما ارسال شده است.

حمید صالحی گفت: در بخش مستند بیشترین آثار را داریم و در بخش فیلمنامه بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره رسیده است.

وی افزود: جشنواره عمار از ۲۱ تا ۲۹ دی در سینما فلسطین برگزار می‌شود و کارگاه‌ها و نشست‌هایی هم در این راستا برگزار خواهد شد.

خنجر یمنی جایزه ویژه امسال جشنواره عمار

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار بیان کرد: امسال جایزه ویژه‌ای داریم که جلوه ویژه‌ای به حوزه مقاومت دارد و خنجر یمنی به جشنواره اهدا شده و امسال این جایزه به هنرمند و کنشگری که با امکانات کم به نظام سلطه ضربه زده است اهدا می‌شود و خنجر یمنی نماد خیلی از اتفاقات بویژه چند ماه اخیر است.

صالحی از رونمایی جایزه جدید دیگری در این دوره خبر داد و گفت: این جایزه در افتتاحیه رونمایی و به کسانی که عماری نیستند و مقابل مردم ایران ایستاده‌اند و ضدمردمی ترین افراد هستند، اهدا می شود، در روزهای آینده از این جایزه رونمایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.