سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

هوشنگ توکلی:

واژه رضایت برای توصیف کار «ناصر طهماسب» کم است/ او یک انسان فروتن و توانا بود که همه ارزش‌ها و هنرش را در کار دوبله خرج کرد

ناصر طهماسب

سینماپرس: هوشنگ توکلی همبازی ناصر طهماسب در سریال «مرگ تدریجی یک رویا» با تاکید بر این‌که این هنرمند تازه درگذشته یک عنصر سیاسی نبود گفت: او یک انسان وطن‌دوست بود که تا آخرین لحظه فوتش در ایران ماند. با وجود این‌که امکان مهاجرت از ایران را داشت؛ اما ماند تا به مردم کشورش خدمت کند.

به گزارش سینماپرس، هوشنگ توکلی در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اظهار تسلیت به جامعه هنری ایران و بازماندگان مرحوم ناصر طهماسب اظهار داشت: او انسان بسیار محترم و خلاق و توانایی بود و من بابت این که او را از دست دادیم افسوس می‌خورم. اولین بازی من در سینما فیلم خانه ابری به کارگردانی اکبر خواجویی در سال ۱۳۶۴ بود که در این فیلم مرحوم طهماسب به جای من صحبت کرد.

یک جریان پنهان اصرار دارد که شرایط فرهنگی ایران را دو قطبی کند و یک جاهایی هم موفق شده است. آنها دشمنی‌های کاذب ایجاد کردند

او در پاسخ به این سوال که آیا از دوبله ناصر طهماسب راضی بودید گفت: مگر می شود راضی نباشم. صدایش بی نظیر بود. واژه رضایت برای توصیف کار او کم است و من نمی‌دانم از چه کلمه‌ای استفاده کنم.

این بازیگر با اشاره به بازخوردهای درگذشت ناصر طهماسب اظهار داشت: موج های کثیف هستند که ارزش هنرمندان را زیر سوال می برند. یک جریان پنهان اصرار دارد که شرایط فرهنگی ایران را دو قطبی کند و یک جاهایی هم موفق شده است. آنها دشمنی‌های کاذب ایجاد کردند. تفرقه انداختند و سوء استفاده کردند.

وی افزود: اتفاقا ناصر طهماسب عنصر سیاسی نبود. آدم فروتن درویش مسلکی بود. کارهایی که در چند سال اخیر در رابطه با دفاع مقدس و مسائل دیگر انجام داده بی نظیر است و در تاریخ می ماند. شما هیچ جا نمی‌بینید که بخواهد خودنمایی داشته باشد یا جریانی را رهبری کند.

توکلی با اشاره به بازیگری ناصر طهماسب در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا و فیلم سینمایی من مادر هستم تاکید کرد: او یک انسان فروتن و توانا بود که همه ارزش‌ها و هنرش را در کار دوبله خرج کرد. روی صداپیشگی متمرکز شد و چندان سراغ کارهای دیگر نرفت.

وی خاطرنشان کرد: طهماسب همیشه وسوسه اش می کردند که بیاید بازی کنند. ولی خودش قبول نمی کرد. به مشاغل دیگران احترام می گذاشت و نمی‌خواست وارد حوزه تخصصی دیگران بشود. این رفتار هم به فروتنی‌اش برمی‌گشت. تعداد فیلم‌ها و سریال‌هایی که بازی کرده سه چهار مورد است که در آن‌ها هم بازی خوبی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.