سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

رئیس سازمان سینمایی:

قرار نیست تمام آثار نهادها در «جشنواره فیلم فجر» حضور داشته باشند/ جشنواره فجر «هیات انتخاب» مستقل و مجزا دارد

بازدید محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از پردیس ملت

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی گفت: ۱۷ اثر از بنیاد سینمایی فارابی آماده ارائه به هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر است، شاید بخشی از این فیلم‌ها به جشنواره برسد و بخشی نرسد؛ این به این معنا نیست که هر نهادی هر تعداد اثر تولید می‌کند در جشنواره حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره وضعیت فعلی فروش سینمای ایران و استقبال مخاطبان عنوان کرد: در حال حاضر در بین ۱۲ فیلم در حال اکران، ۸ الی ۹ فیلم غیرکمدی است و از امروز چند فیلم دیگر نیز اضافه می‌شود. اینکه مردم از فیلم‌های غیرکمدی استقبال کنند و جلوی سینماها برای یک فیلم دفاع مقدسی صف بکشند، آرزوی من است.

فیلم کمدی همیشه رکورد فروش را زده و این واقعیت وجود داشته استوی ادامه داد: ما در دهه ۶۰ این استقبال را داشتیم، باید به راهکار برسیم که مردم را چطور به سینما مرتبط و در درام، شخصیت‌پردازی و انتخاب روایت کاری کنیم که مردم به سینما برگردند. این مساله‌ای است که باید با همت همه ما مانند سال‌های گذشته تکرار شود.

خزاعی افزود: با بررسی سال‌های سینما می‌بینیم که فیلم کمدی همیشه رکورد فروش را زده و این واقعیت وجود داشته؛ با اینکه فیلم‌های غیرکمدی هم مخاطب داشته‌اند. بسیاری از آثار دفاع مقدس، فروش خوبی داشته‌اند؛ موقعیت مهدی و غریب نمونه‌های خوبی هستند.

وی اظهار داشت: به شرایط امروز نگاه نکنید. این فیلم‌ها در شرایطی اکران شدند که مخاطب به خاطر کرونا و شرایط سیاسی با سینما قهر کرده بود. اگر این فیلم‌ها در همان روزها اکران می‌شدند، به نظرم استقبال بسیار خوبی از آن‌ها می‌شد.

امسال در تولیدات فارابی برای اولین بار قصه دینی و فیلمی درباره صنعت نفت تولید و همچنین درباره وقایع کربلا اثری ساخته شده استرئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: علیرغم برخی نقدها، من معتقدم نه صرفا فیلم‌های کمدی بلکه سینمای ایران در جذب مخاطب موفق بوده و رشد کرده است. سایر فیلم‌ها هم از نظر تعداد بیننده وضعیت خوبی دارند.

خزاعی درباره حضور بنیاد سینمایی فارابی با ۱۷ اثر در جشنواره فیلم فجر گفت: تولید فارابی تنوع موضوعی و ژانر بندی دارد و این گونه نیست که فقط موضوعات دفاع مقدسی باشد. امسال در تولیدات فارابی برای اولین بار قصه دینی و فیلمی درباره صنعت نفت تولید و همچنین درباره وقایع کربلا اثری ساخته شده است.

وی اضافه کرد: قرار نیست تمام آثار نهادها در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند. جشنواره فجر هیات انتخاب مستقل و مجزا دارد و فیلم ها را مستقل از آنکه این برای کدام نهاد است، انتخاب می‌کند. این به این معنا نیست که هر نهادی هر تعداد اثر تولید میکند در جشنواره حضور خواهد داشت.

رئیس سازمان سینمایی ۱۷ فیلم فارابی را از آثار آماده حضور در جشنواره دانست و گفت: این تعداد اثر، آماده برای ارائه به هیات انتخاب است؛ البته شاید بخشی از این فیلم‌ها به جشنواره نرسد ولی در حال تلاش هستند که این تعداد فیلم به جشنواره برسد. تلاش فارابی برای کمک به تولید و چرخه سینما است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.