جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

بابک نوری:

حرمت پیشکسوتان درحال از بین رفتن است

بهاره رهنما و بابک نوری در مراسم اکران فیلم سینمایی عطر آخر اردیبهشت

سینماپرس: بابک نوری بازیگر سینما و تلویزیون گفت: افرادی که وارد عرصه هنر می‌شوند بدانند که اولین و مهم‌ترین انسانیت، نگهداشتن حرمت پیشکسوتان است.

به گزارش سینماپرس، بابک نوری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره نمایش مهمانسرای دو دنیا بیان کرد: می‌شود گفت «مهمانسرای دو دنیا» اثر جاودانه اشمیت است که بارها در ایران روی صحنه رفته است، دلیلش درون مایه خود متن است. فارغ از هر مذهبی که داشته باشیم، این متن در همه مذاهب کارایی دارد یعنی گفته‌هایی که ما بارها در متن تکرار می‌کنیم در هر مذهبی مثل اسلام، مسیحیت یا حتی بودایی یک جهانی را متصور می‌شود که بارها درباره آن صحبت شده و حتی در قرآن هم آمده است. ما چیزهایی را در نمایش مهمانسرای دو دنیا مشاهده می‌کنیم که از بچگی به ما گفته‌اند و هنگامی که چنین چیزی از زبان یک فرد مسیحی گفته می‌شود جذاب است.

وی درباره فعالیت هنری‌اش اظهار کرد: در حقیقت من کار سینمایی و تلویزیونی دارم که کار می‌کنم و امرار معاشم با آن‌ها است. بارها به من پیشنهاد کار در تئاتر شد اما این بار به دلیل پیشنهاد یکی از دوستانم و پیشکسوت قدیمی رضا آشتیانی کار را پذیرفتم. این کار با یک گروه جوان است که هیچکدام را نمی‌شناختم، چه کارگردان و چه دیگر عوامل کار را پذیرفتم و بازی کردم؛ ولی شروع فعالیتم رفاقت بود.

نوری افزود: از زمانی که کار شکل گرفت و به امروز رسید تجربه جدیدی برایم بود و می‌توان گفت از شروع فعالیتم در تئاتر ۳۰ سال گذشته است و تئاترهای بسیاری کار کرده‌ام ولی با این حال که همه جوان بودند کار چالش های جدیدی داشت اما تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که حرمت پیشکسوتان هنوز باید رعایت شود. من آدم عجیبی در این زمینه هستم و همیشه به پیشکسوتان احترام گذاشته‌ام و تا آخرین لحظه در کنار آقای مشایخی و دیگران بوده‌ام. می‌خواهم بگویم پیشکسوت حرمت بسیاری دارد که این روزها در حال فراموشی شدن است.

بابک نوری تاکید کرد: این روزها چیزهایی می‌بینم که دلم به درد می‌آید؛ زیرا حرمت پیشکسوتان درحال از بین رفتن است. به همین دلیل من خواهش و التماس می‌کنم از کسانی که وارد کار تئاتر می‌شوند اولین و مهم‌ترین انسانیت، نگهداشتن حرمت پیشکسوتان و بزرگ‌ترها است.

وی درپایان صحبت‌های خود گفت: تهیه کننده نمایش مهمانسرای دو دنیا تمام توان خود را گذاشت تا کار به پایان برسد چون حمایتی نمی‌شد امیدوارم در ادامه این کار را دنبال کنند. به هرحال کار تئاتر آنچنان برگشت مالی ندارد ولی به هرحال کار ما خاص بود.

گفتنی است که نمایش مهمانسرای دو دنیا نوشته شیل اسمیت به تهیه کنندگی مهسان فراست و کارگردانی صابر کریمی از ۲۱ آبان ماه تا ۱۲ آذر ماه روی صحنه اجرا است و بابک نوری در این نمایش به ایفای نقش پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.