شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

نگاهی به گیشه آبان‌ماه؛

«ارثیه فامیلی» ۳۹ مخاطب را به سینما کشاند/«بی مادر» ۱۳۶ قطعه بلیت فروخت

سالن سینما

سینماپرس: مهمترین نکته درجدول اکران هفته گذشته سینماها استقبال اندک مخاطبان از فیلم های جدید اکران شده بود؛ به نحوی که فیلم های قدیمی تر نسبت به فیلم های جدید مخاطبان بسیار بالاتری داشتند!

به گزارش سینماپرس «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی با فروش تنها ۱۴ قطعه بلیت طی هفته اخیر فیلمی بود که کمترین استقبال از سوی مخاطبان را با خود به همراه داشت و در نقطه مقابل «هتل» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی با ۴۸۳ هزار مخاطب فیلم اول گیشه هفتگی شد.

با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۳ جمعه نوزدهم آبان ماه «مصلحت» حسین دارابی تنها ۲۶ قطعه بلیت فروخت و «ارثیه فامیلی» حامد رضی نیز نتوانست بیش از ۳۹ مخاطب را در سراسر کشور به سالن های سینما بکشاند!

«نگهبان شب» رضا میرکریمی ۱۰۹ مخاطب در سراسر کشور. داشت، «بی مادر» مرتضی فاطمی تنها ۱۳۶ مخاطب را جذب سالن های سینما کرد و «آهنگ دو نفره» آرزو ارزانش ۱۶۳ قطعه بلیت فروخت! در راستای فروش اندک‌ بخش کثیری از فیلم‌های روی پرده «زنبور کارگر» افشین صادقی تنها ۲۷۹ تماشاگر داشت و «شماره ۱۰» حمید زرگرنژاد نیز نتوانست بیش از ۴۳۸ مخاطب را جذب سالن های سینما کند!

«آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی تنها ۱۲۴۸ قطعه بلیت فروخت و «ستاره بازی» هاتف علیمردانی نیز به ۱۲۹۳ مخاطب رضایت داد!

اما نکته قابل تأمل اینکه فیلم های تازه اکران شده هم نتوانستند مخاطبان چندانی داشته باشند؛ «حدود ساعت ۸ صبح» منوچهر هادی به حدود ۴۱۰۰ مخاطب رضایت داد، «عامه پسند» سهیل بیرقی علیرغم پروپاگاندای رسانه‌ای تنها حدود ۶۵۰۰ قطعه بلیت فروخت و «سرهنگ ثریا» لیلی عاج به حدود ۷۸۰۰ مخاطب رضایت داد!

«هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم حدود ۶۱۰۰ مخاطب داشت و «اخت الرضا» مجتبی طباطبایی به حدود ۶۶۰۰ بیننده بسنده کرد؛ «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان هم که برای آن تبلیغات زیادی در فضای مجازی شده تنها ۱۰۲۰۰ مخاطب را به سالن های سینما آورد که این تعداد در قیاس با جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور رقمی فوق العاده ناچیز محسوب می شود.

از سوی دیگر «بچه زرنگ» با ۱۸۴ هزار مخاطب، «فسیل» با ۷۹ هزار تماشاگر، «گیج گاه» با ۴۹ هزار بیننده و «نارگیل۲» با میزان تقریبی ۳۵ هزار مخاطب به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم‌جدول فروش هفتگی را به دست آوردند. «شهر هرت» نیز با حدود ۲۶ هزار تماشاگر در رتبه ششم جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.