جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

اکبر منانی:

گوینده باید همه کاری انجام دهد/«اینجا تهران است رادیو ایران» اولین دیالوگ من بود

اکبر منانی

سینماپرس: اکبر منانی دوبلور و گوینده رادیو با اشاره به محبوبیت برنامه‌های رادیویی در دهه های قبل بیان کرد که آن زمان مردم برای هر کمکی با رادیو تماس می‌گرفتند.

به گزارش سینماپرس، اکبر منانی دوبلور و گوینده باسابقه رادیو درباره ورودش به فعالیت‌های هنری که با کار رادیویی آغاز شده است به مهر گفت: در زمانی کار در رادیو را شروع کردم که بسیاری از کسانی که آن روزها بودند الان از دنیا رفته اند. گوینده‌های قدری که در قدرت صدا و بیان بسیار استثنایی بودند و من هم افتخار می‌کنم که شاگرد گوینده‌های به‌نام آن زمان بودم.

وی درباره اولین دیالوگ‌ها و برنامه‌هایی که گویندگی آنها را بر عهده داشته است، بیان کرد: «اینجا تهران است رادیو ایران» اولین دیالوگ من بود و ابتدا از اعلام برنامه و شبکه و کارهای این چنینی شروع می‌کردیم.

منانی درباره برنامه‌هایی که به صورت حرفه ای در دهه ۴۰ در رادیو اجرا کرده است، عنوان کرد: برنامه «بیست و هفت هزار» از اولین برنامه‌هایی بود که در رادیو داشتم که یک برنامه کمکی بود و از ۱۲ شب تا ۶ صبح پخش می‌شد. مردم با این برنامه تماس می‌گرفتند و هرکسی هر مشکلی داشت با برنامه مطرح می‌کرد. حتی گاهی نیاز به بیمارستان و کلانتری داشتند و نمی‌دانستند با کجا تماس بگیرند و به رادیو زنگ می‌زدند و ما پیگیری می‌کردیم. این برنامه متعلق به سال ۴۲ است و آن زمان مردم با رادیو بیشتر از هر جایی آشنا بودند.

منانی اضافه کرد: من قبل از سال ۴۲ هم فعالیت داشتم اما آن زمان رسمی شدم و خاطرم است مثلاً پنج تلفن در کنارم داشتم و خودم هم تلفن‌ها را جواب می‌دادم.

وی که مدتی هم گوینده خبر بوده است درباره این تجربه بیان کرد: من هم گویندگی خبر کرده ام و هم روضه خوانده ام چون معتقدم گوینده باید همه کاری انجام دهد، من هم همه کاری انجام داده ام و زمانی که در سال ۶۵ بازنشسته شدم فعالیت‌های مختلفی در گویندگی داشتم و بعد بیشتر دوبله را دنبال کردم. با این حال مرا بیشتر با دوبله می‌شناسند و خیلی‌ها نمی‌دانند گوینده رادیو بوده ام.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.