سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

در شصت و دومین قسمت برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک»؛

تلویزیون به سراغ تجدید خاطرات «پسر شجاع» می‌رود

انیمیشن «پسر شجاع»

سینماپرس: گزیده‌ای از انیمیشن «پسر شجاع» و سریال «رامون کاخال» چهارشنبه ۱۹ مهر روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

به گزارش سینماپرس، شصت و دومین قسمت برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» به پخش گزیده‌ای از انیمیشن «پسر شجاع» محصول ۱۹۷۵ ژاپن، سریال «رامون کاخال» محصول ۱۹۸۲ اسپانیا، برنامه‌های «قصه و دیدار» محصول سال ۱۳۶۱ و «یک مسابقه سی سؤال» محصول سال ۱۳۶۲ اختصاص دارد.

انیمیشن «پسر شجاع» از کارتون‌های خاطره‌انگیز دهه شصت به مدیر دوبلاژی غلامعلی افشاریه برای شبکه یک سیما دوبله شده بود. با توجه به تعداد محدود انیمیشن‌های در حال پخش در آن زمان و همین‌طور ساعات بسیار محدود پخش برنامه‌های کودکان در آن سال‌ها (کمتر از ده ساعت در هفته)، استقبال از این کارتون به حدی بود که روزنامه اطلاعات مقاله‌ای را به آن اختصاص داد و یکی از پرطرفدارترین و نوستالژی‌ترین کارتون‌های تلویزیون در دهه‌های پنجاه و شصت شد.

سریال ده قسمتی «رامون کاخال» نیز درباره زندگی «سانتیاگو رامون ئی کاخال»، پزشک، آسیب‌شناس آناتومیک، بافت‌شناس و عصب‌شناس برجسته اسپانیایی بود که در سال ۱۹۰۶ موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی گردید.

بخش قاب ناب برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» نیز به پخش گزیده‌ای از قصه‌گویی وحید نیکخواه آزاد در برنامه «قصه و دیدار» در سال ۱۳۶۱ و گزیده‌ای از اجرای حسین باغی در برنامه «یک مسابقه سی سؤال» در سال ۱۳۶۲ اختصاص دارد. این برنامه در بخش «موسیقی»، موسیقی دریا با صدای بیژن خاوری را پخش می‌کند تا گوشنواز لحظات شبانگاهی مخاطبان باشد.

علاقه‌مندان و دوستداران برنامه‌های خاطره‌انگیز می‌توانند به منظور مشارکت در پویش این برنامه، اسامی فیلمهای سینمایی، سریالها، مستندها و… را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۲۳۲ ارسال نمایند تا در بخشهای مختلف این برنامه، از میان پیامکهای ارسالی، بیشترین درخواست انتخاب شده به نمایش درآید.

برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» کاری از تأمین برنامه شبکه دو به تهیه‌کنندگی حمیدرضا فتح‌آبادی است که شصت و دومین قسمت آن، چهارشنبه ۱۹ مهر حوالی ساعت ۰۰:۳۰ بامداد پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.