یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

با حدف «مستوران ۲» از جدول پخش؛

«سامو بندری» یک باره به آنتن شبکه یک سیما رسید

سریال «سامو بندری»

سینماپرس: قرار بود فصل دوم سریال «مستوران» بعد از پایان مجموعه تلویزیونی «عاشورا» به آنتن شبکه یک سیما برسد اما در دقیقه ۹۰ حسن پورشیرازی با «سامو بندری» به تلویزیون آمدند.

به گزارش سینماپرس، سریال جایگزین «عاشورا» در لحظات پایانی تغییر کرد؛ قرار بود فصل دوم «مستوران» محصول سازمان اوج بنابر اعلام چند روز قبل پایگاه اطلاع‌رسانی سیما سریال جدید شبکه یک سیما باشد.

اما شب گذشته در آستانه کنداکتور پخش سریال شبکه یک خبری از پخشِ «سامو بندری» آمد که سال‌ها در صف منتظر مانده بود و به یک باره جایِ «مستوران» را گرفت.

این اتفاق بدون هیچ توضیحی از سویِ مسئولین ذیربط افتاد؛ پیگیری‌ها از سازمان هنری رسانه‌ای اوج و شبکه یک سیما یک موضوع مشترک را نشان می‌دهد سریال «مستوران» آماده است و فعلاً زمان پخش آن مشخص نیست. البته این احتمال را هم داده‌اند که بعد از پایان پخش «سامو بندری» می‌توان منتظرِ فصل دوم داستان افسانه‌ای اوج ماند.

سریال، تلویزیون، صدا و سیما، شبکه یک،

تصویری از کاوه خداشناس در «مستوران ۲»

سریالی که در فصل دوم سیدعلی هاشمی کارگردانی می‌کند و عطا پناهی در مقام تهیه‌کننده حضور دارد. چندی پیش تصویری از کاوه خداشناس منتشر شد که در این سریال ایفای نقش می‌کند.

این مجموعه تلویزیونی در ۳۸ قسمت برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد. محمد حنیف نویسندگی این مجموعه را به‌عهده داشته است

«مستوران» روایت‌گر ماجراهایی تلفیقی از داستان‌های کهن ایرانی مانند هزار و یک شب، کشکول، گلستان و شاهنامه است که در شهری به‌نام «مستوران» رخ می‌دهد. «مستوران» داستانی کهن از افسانه‌های دوران صفویان و غزنویان را روایت می‌کند. داستان سریال مستوران فصل دوم هم در ادامه داستان فصل اول روایت می‌شود.

اما سریال «سامو بندری» که به یک باره به آنتن شبکه یک سیما رسید؛ دو سه سالی است در صف پخش قرار گرفته و کنداکتور پخش یک بار دیگر مخاطبان را غافلگیر کرد. «سامو بندری» به تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط احمدی و کارگردانی ابراهیم فروزش در بندر بوشهر، تصویربرداری شده و به تولید رسیده است.

اصغر عبداللهی نویسندگی این سریال را برعهده داشته است. این سریال که در ۱۳ قسمت تولید شده، هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. شبِ گذشته قسمت نخست پخش شد و از امشب بقیه قسمت‌هایش روی آنتن خواهند رفت.

در خلاصه این داستان آمده: سامو تنها پسر ناخدا صبور، نوجوان بندری، باهوش، پر شر و شور و ماجراجوست. او درگیر اتفاق‌هایی پیچیده و عجیب می‌شود و خانواده و دوستانش هم درگیر ماجراهای خودش می‌کند. نیت او در هر ماجرا پاک و صادقانه است، اما ناخواسته باعث بر هم زدن آن بندر کوچک می‌شود و برای خودش و اطرافیانش دردسر ایجاد می‌کند...

"سامو بندری" متعلق به فضای بوشهر است و قصه آن با فضای جنوب همخوانی دارد و بر همین اساس جمعی از افراد حاضر در این مجموعه از بازیگران خوب بوشهری‌اند. حسن پورشیرازی، مائده طهماسبی، علی اوسیوند، مهدی فقیه، آریاوا رستمی، کورش زنگویی، ناهید ثناگو، مرتضی نوری فیروزی، لیلا دمان، عباس باکو، خلیل چراغ‌زاده، محمد گتوتی‌زاده، اسماعیل عاشوری، حدیث سیرجانیان، سیدرضا حسینی، مهدی عبدی، عبدالکریم محمودنیا، یوسف فهمیده، سید احمد صداقتبخشی و ... در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.