یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

لزوم تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون/۸

خرمدره: سازندگان آثار دینی باید با احکام اسلام و قرآن آشنا باشند

محسن خرمدره در مراسم سالگرد زنده یاد فرج‌الله سلحشور

سینماپرس: سیدمحسن خرمدره گفت: حضور برخی مدیران جوان در سینما و تلویزیون مانع تولید فیلم ها و سریال های دینی و ارزشی شده است.

سیدمحسن خرمدره بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: حضور برخی مدیران جوان در سینما و تلویزیون مانع تولید فیلم ها و سریال های دینی و ارزشی شده است و به نوعی کلاً تولید این قبیل آثار برایشان بی اهمیت شده است.

بازیگر فیلم های سینمایی «حماسه مجنون» و «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم باید افراد دغدغه مند و پیشکسوت در پست و سمت های مدیریتی سینما و تلویزیون به کار گرفته شوند؛ چرا که این افراد هم تجربه بالاتری دارند و هم با تمام جان شان اسلام و انقلاب اسلامی را درک کرده اند و دغدغه آن را دارند تا دین را در هنر جاری و سازی سازند.

وی ادامه داد: همین مقوله دفاع مقدس اگر امروز در سینما و تلویزیون مهجور واقع شده به دلیل آن است که مدیرانی در رأس قرار دارند که خودشان از نزدیک دفاع مقدس را درک و لمس نکرده اند و برای همین نسبت به این مقوله مهم بی توجهند.

این سینماگر پیشکسوت تأکید کرد: به اسم جوانگرایی عده ای افراد کم سن و سال برخی پست های مهم مدیریتی را در دست گرفته اند که سن اندک شان مانع آن شده تا ارزش ها را درست درک کنند و برای همین هم چندان ذوق و شوقی برای تولید این آثار از خود نشان نمی دهند.

خرمدره در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما ملزم هستند از تولید آثار دینی و مذهبی و تاریخی و ارزشی حمایت ویژه ای داشته باشند اظهار داشت: این اتفاق در حالی است که بنده شخصاً مدت ها است فیلمنامه ای در خصوص ماه محرم دارم اما تاکنون هیچ مدیری رغبتی برای حمایت از تولید این فیلمنامه از خود نشان نداده است و این اتفاق به شدت مرا دچار پریشان حالی کرده.

بازیگر فیلم های سینمایی «سحرگاه پیروزی» و «چشم عقاب» سپس به یکی از ایرادات اساسی فیلم ها و سریال های تاریخی اشاره و تصریح کرد: به نظر بنده سازندگان آثار دینی باید با تمامی احکام اسلام و قرآن آشنا باشند تا آن اثر بتواند اثرات مثبتی از خود در جامعه به جا بگذارد.

وی در همین راستا افزود: این فیلم های تاریخی و قرآنی که ساخته می شوند کدامش مانند کارهای زنده یاد سلحشور توانستند ماندگار شوند؟ هیچکدام! دلیل این اتفاق هم آن است که ایشان به دین و قرآن واقف بود اما این آدم هایی که برخی فیلم های دینی و تاریخی را تولید می کنند شناختی از دین و تاریخ ندارند عدم شناخت شان باعث به زمین خوردن آثار می شود.

خرمدره در پایان این گفتگو تأکید کرد: تولید فیلم ها و سریال های تاریخی، دینی و مذهبی برای جامعه بسیار ضروری است؛ این قبیل آثار جامعه را آگاه می کند، به ویژه نسل جوان و نوجوان را با دین آشنا می کند و به نوعی مقابله اساسی با دشمنان دین و اسلام و انقلاب محسوب می شود و از این رو مدیران فرهنگی باید تدبیری ویژه تر برای حمایت از این قبیل آثار داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.