چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

لزوم تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون/۶

شورجه: مسئولانی که دغدغه دین ندارند برای تولید آثار دینی و مذهبی تلاشی نمی کنند!

جمال شورجه در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: جمال شورجه گفت: باید توجه داشت که امروزه در شرایطی هستیم که مسائل خیلی پیچیده شده و برخی افراد و به اشکال مختلف می خواهند جوانان مسلمان را به بیراهه بکشانند!

جمال شورجه کارگردان پیشکسوت سینما همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: باید توجه داشت که امروزه در شرایطی هستیم که مسائل خیلی پیچیده ده و برخی افراد و به اشکال مختلف می خواهند جوانان مسلمان را به بیراهه بکشانند، حتی در حدی که خودش متوجه نشود و زمانی که به ماهیت تبلیغات و فیلم های مبتذل و منحرف پی می‌برد شاید دیر شده باشد!

کارگردان فیلم های سینمایی «سی و سه روز» و «عملیات کرکوک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه دنیا می داند این است این حکومت به حق دینی با فرهنگی مذهبی است و چون اسلام یک دین کامل هست و برای همه امور زندگی برنامه دارد، قطعاً فیلمساز این کشور هم باید مضامین انتخابی را بر اساس تفکرات اسلامی بسازد و رنگ و بوی اخلاق اسلامی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه با این هجمه وسیع بر علیه دین و اسلام باید برای خوراک معنوی جوانان برنامه مناسب داشته باشیم تصریح کرد: ما باید با ظرافت و تفکر و تاثیر گذار مسائل الهی و ایمانی را در آثار فیلمسازان ببینیم تا جذایبت لازم را داشته باشد و در عین حال برای مقابله با دشمنان نظام هم موفق باشد کار فیلمسازان امروزه خیلی سختر شده چون دشمن پیچیده تر شده است.

شورجه در همین راستا با تأکید بر اینکه مسئولان دغدغه دین ندارند و برای همین هم تلاشی برای تولید آثار دینی و مذهبی نمی کنند متذکر شد: از آنجا که در واقع عده ای سینما را صنعت می دانند و توقع سود و منفعت اقتصادی از آن دارند، پس سعی می کنند با استفاده از جذابیت روانی و تصویری باعث فروش بیشتر فیلم ها بشوند!

این سینماگر برجسته و سرشناس کشور در پایان این گفتگو تأکید کرد: شاید عده‌ای باور شان این است که فیلم های صرفاً مذهبی و یا سیاسی دینی فروش چندانی ندارد و چون همه مسؤلین دغدغه‌ دین را ندارند چندان تلاشی برای رشد و توسعه این سینما نمی کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.